آبراهه هایی که با سنبل آبی پوشانده شده بازگشایی شود

عباسی گفت: در حال حاضر باید آبراهه هایی که با سنبل آبی پوشانده شده بازگشایی و با پیمانکار مربوطه تهاتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی؛ «اسدالله عباسی » امروز (یکشنبه، ۱۳ شهریور) در حاشیه بازدید از تالاب انزلی گفت: از امروز جمع آوری سنبل آبی باید توسط پیمانکاری که تعیین شده، آغاز شود تا این گونه مهاجم در اسرع وقت از سطح تالاب جمع‌آوری شود.


استاندار گیلان تصریح کرد: برای جمع آوری این گونه مهاجم ابتدا باید آبراهه ای برای عبور قایق ایجاد کنیم و سپس با دعوت از رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص لایروبی فنی تالاب انزلی تصمیم گیری کنیم.


عباسی با فراخوان از کسانی که نگاه دانش بنیان به محیط زیست دارند از آنها خواست به نجات تالاب انزلی کمک کنند و اظهار داشت: در حال حاضر باید آبراهه هایی که با سنبل آبی پوشانده شده بازگشایی و با پیمانکار مربوطه تهاتر شود. 


وی افزود: همچنین اعتباری در بخش فاضلاب شهرستانهای بندرانزلی، صومعه سرا و رشت در نظر گرفته شده تا از آلودگی هایی که از بالا دست وارد تالاب می‌شوند جلوگیری شود.

 

استاندار گیلان ادامه داد: بخشی از این رسوبات از رودخانه‌هایی مانند زرجوب و گوهررود وارد می شوند که در این راستا تصفیه خانه هایی برای جلوگیری از رسوب و آبخیزداری راه اندازی شده است.


وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان در بخش آبخیز داری و ۱۵ میلیارد تومان جمع آوری سنبل آبی خبر داد و افزود: در مرحله اول پنج میلیارد تومان برای جمع آوری سنبل آبی تخصیص یافت و در بخش فاضلاب نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرهای انزلی و صومعه‌سرا در نظر گرفته شد که این مبلغ برای شهر رشت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که از محل تهاتر نفت اختصاص می یابد. 


عباسی در ادامه به تهدید های زیست محیطی که در گیلان وجود دارد اشاره کرد و گفت: بخشی از این تهدیدات شامل آتش زدن نیزارهای تالاب بین المللی انزلی است که نیازمند برگزاری جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان است. تهدید هایی نیز از سوی افراد سودجویی که بصورت عمدی و غیرعمدی در تالاب اقدام به این کار می کنند وجود دارد که این افراد  باید شناسایی و دستگیر شوند.


استاندار گیلان خاطرکشان کرد: براساس گزارشاتی که از این آتش سوزی منتشر شده حدود سه نفر در راستای آتش سوزی در تالاب انزلی دستگیر شده اند که در صورت محکومیت اسامی این افراد اعلام خواهد شد. 

کد خبر 1212658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha