متوسط نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری ۱٫۷۱ است

احمدی، متوسط نرخ باروری در استان چهارمحال و بختیاری را ۱٫۷۱ اعلام کرد و گفت: در همه شهرستان‌های استان نرخ باروری کمتر از ۲٫۵ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی احمدی» امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در کارگروه حمایت از جوانی جمعیت این استان که در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، متوسط نرخ باروری در استان چهارمحال و بختیاری را ۱٫۷۱ اعلام کرد و اظهار داشت: در همه شهرستان‌ های استان نرخ باروری کمتر از ۲٫۵ است.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی استان قرارگاه جمعیت فعال شده است و اقداماتی در راستای افزایش جمعیت انجام گرفته که بررسی‌ها نشان می‌دهد این اقدامات موثر بوده است.

 

وی ابراز کرد: آمار کاهش سقط جنین و افزایش موالید در استان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن رو به بهبودی است.

 

احمدی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ریل‌گذاری خوبی در خصوص جوانی جمعیت انجام گرفته که با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌ها می‌توان سیاست‌ها و برنامه‌ها را به خوبی اجرا کرد.

 

ازدیاد جمعیت نیازمند رویکرد اجتماعی است

بر اساس این گزارش در ادامه حجت‌الاسلام «مهدی طاهری» اظهار داشت: با تاکید بر اینکه رویکرد نسبت به جوانی جمعیت باید رویکردی اجتماعی باشد، تصریح کرد: باید کاری کرد تا فارغ از الزام دولت‌ ها، مردم به سمت ازدیاد جمعیت حرکت کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در حالی که برخی مسئله فقر را عامل کاهش جمعیت می‌دانند اما کاهش جمعیت و خودداری برخی افراد از فرزندآوری یک مسئله اقتصادی نیست و باید بعد اجتماعی موضوع را مورد توجه قرار دهیم که در این میان باید دستگاه‌های موثر شناسایی و به کار گرفته شوند.

 

حجت‌الاسلام طاهری انجام فعالیت‌های فرهنگی و توجه به بعد اجتماعی ازدیاد جمعیت را مستلزم ارائه الگو در افکار عمومی دانست و گفت: علاوه بر الگوسازی باید شعار مناسب و نمادهای موثر نیز شکل گیرد که تاکنون این موارد به درستی شکل نگرفته است.

 

کد خبر 1212708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha