تعاونگران برتر آستارایی تجلیل شدند

همزمان با هفته بزرگداشت تعاون؛ تعاون‌گران برتر شهرستان آستارا تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عنایت رضایی‌پور» امروز(یکشنبه، ۱۳ شهریور) در آیین تجلیل از تعاون‌‎گران این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تبریک هفته تعاون به جایگاه و اهمیت تعاون در دین اسلام و قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به مشارکت در کارهای خوب و خداپسندانه که به همنوع نفع می‌رساند، توصیه کرده و این نشان از ارزش کار شما دارد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌ جمله‌ای از مقام معظم رهبری که«تعاونی سرانگشت گره‌گشایی است»، افزود: بخشی از اشتغال‌زایی در آستارا را تعاونی‌ها انجام داده‌اند و چقدر خوب است تعاون‌گران در زمینه اشتغال گام برداشته‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه جلسه با تعاون‌گران باید مستمر باشد بر بررسی، پیگیری و رفع مشکلات تعاونی‌های آستارا تاکید کرد.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه ۳۵۳ تعاونی در آستارا فعالیت دارد، گفت: وظیفه اداره تعاون وظیفه سنگینی است و باید دست دست به دست هم دهیم و از تجربیات همدیگر استفاده کنیم تا بیشتر خدمات به را جامعه خود ارائه دهیم.

 

*بیش از ۱۴۹ هزار آستارایی عضو تعاونی هستند

«شهلا قاضی‌پور» نیز در این آیین با تبریک هفته تعاون،اظهارکرد: امروزه نقش تعاونی و همکاری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور بر کسی پوشیده نیست.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا با بیان‌اینکه تعاونی‌ها وسیع‌ترین شبکه اشتراک و دخالت حقیقی مردم در کارهاست، افزود: روز تعاون تجلی‌گر احیای ارزش‌های مبتنی بر همبستگی و مشارکت اجتماعی است.

 

وی تصریح‌کرد: تمامی تلاش‌های همکاران مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی در بندر آستارا رفع مشکلات و موانع شرکت‌های تعاونی و ترویج آموزش‌های لازم برای تعاون‌گران است.

 

قاضی‌پور با اشاره به اینکه ۳۵۳ تعاونی در آستارا وجود دارد، گفت: با احتساب شرکت تعاونی سهام عدالت ۱۴۹ هزار و ۹۴۶ نفر از آستارایی‌ها عضو تعاونی می‌باشند و بخش تعاون آستارا برای ۳ هزار و ۸۰۹ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: نظارت قانونی بر تعاونی ها تولیدی، توزیعی، خدماتی، برگزاری آموزش‌های مهارتی، تخصصی، مدیریتی و حقوقی، تشکیل و توسعه تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی، شناسایی طرح‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش تعاونُ بررسی شکایت‌ها در حوزه تعاونی، کمک و فعال‌سازی تعاونی‌های غیر فعال و تلاش برای تشکیل تعاونی توسعه و عمران بندر آستارا از مهم‌ترین عملکرد این اداره در طول یکسال گذشته است.

 

گفتنی است، در پایان این آیین ۱۰ تعاون‌گر برتر وفعال شهرستان آستارا با اهدای لوح و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

 

کد خبر 1212709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha