۱۰۰ مرکز کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست در استان خراسان رضوی فعال هستند

فیروزی با بیان اینکه ۱۰۰ مرکز با ۲ هزار فرزند استان فعال هستند؛ گفت: خراسان رضوی بخاطر شرایط ویژه خود، کوچ آسیب دیدگان و ۳۰ میلیون زائر و اعتقادات مذهبی، تعداد کودکان مسئله دار در مراکز مشهد و تعداد این مراکز قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در آئین رونمایی از کتاب دختران بی سرپرست که در محل دانشگاه علمی و کاربردی شکوه مهر با حضور خیرین و مسئولین حوزه بهزیستی برگزار شد، بیان کرد: مقوله کودکان بی سرپرست و بد سرپرست یک مسئله جدی در جهان و کشور است که می تواند بحران‌زا باشد. این موضوع را با یک فرمول در تمام دنیا نمی‌توان مدیریت کرد. شرایط بومی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه فرمول خاص خود را می‌طلبد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی بخاطر شرایط ویژه خود، کوچ آسیب دیدگان و ۳۰ میلیون زائر و اعتقادات مذهبی، اگر کسی می خواهد فرزند خود را رها کند در مشهد و حرم امام رضا (ع) رها می کند، تعداد کودکان مسئله دار در مراکز مشهد و تعداد این مراکز قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ مرکز با ۲ هزار فرزند استان فعال هستند؛ اظهار داشت: هر چند در فرزندخواندگی تعدادی از این مراکز خارج می شوند اما از تعداد فرزندان مراکز کم نمی شود. ضرورت داریم به این موضوع پرداخته شود و برای حل آن چاره اندیشی شود و تلاش کنیم.

فیروزی اشاره به اینکه حلقه معیوب آسیب‌های اجتماعی پیوسته بهم هستند و نمی توان جدا از یکدیگر مطالعه شود، تصریح کرد: ۵۴ وظیفه و ۱۷۰ فعالیت توسط بهزیستی، بخصوص در سلامت اجتماعی انجام می شود. هر کس به ما کمک کند دست‌بوس آنها خواهیم بود؛ همچنین در موضوع دختران بی سرپرست مدیریت و رفع مشکل آنها خیلی راحتر از دختران بد سرپرست است. برای دختران بد سرپرست، شرایطی که بر آنها گذشته است سالیان سال با آنها همراه است.

شایان ذکر است؛ کتاب دختران بی سرپرست با همت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر، به نویسندگی آزاده شریفی نیا در ۱۵۷ صفحه و قطع وزیری به تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات رزا، روانه بازار نشر شده است.

 

کد خبر 1212726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha