اعطای گواهی و نشان خاص برای بازاریابی و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان  در سیستان و بلوچستان

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان به اعطای گواهی و نشان خاص برای بازاریابی و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در مباحث فرهنگی و ترویجی استاندارد در حوزه خدمات کم کاری شده است.

«مجید محبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و بیان داشت: می دانید برابر قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد،  وظایف حاکمیتی کیفیت کالا و خدمات برعهده  سازمان ملی استاندارد گذاشته شده و مطابق آن در استان ها ادارات کل وظیفه دارند که  این مسئولیت را  در سطح استان راهبری و به نتیجه برسانند.

 

 مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان به اهمیت مقوله استاندارد در  حوزه ها کالا ها برای مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: مردم وقتی ارم و نشان استاندارد را جایی ملاحضه و مشاهد می کنند با یک اطمینان خاطری  کالا و خدمات را  استفاده می کنند.

 

محبی با اشاره به اینکه در مباحث فرهنگی و ترویجی استاندارد در حوزه خدمات کم کاری شده است، گفت:  خوراکی ها و کنسروجات  و محصولاتی مثل بخاری و کولر که بیشتر کاربرد عام   و نیز کالاهایی که کاربردهای تخصصی دارند مشمول استاندارد و اخذ نشان استاندارد هستند.

 

وی با اعلام اینکه دو نوع استاندارد اجباری و تشویقی داریم، افزود: در استاندارد اجباری آن کالا و خدمات باید استاندارد را اخذ کند و باقیمانده استانداردها تشویقی است و آن صاحب کالا اختیار دارد که ورود پیدا کند و نشان استاندارد را اخذ کند و الزام برای آن وجود ندارد البته محصولات سلامت محور الزام است که نشان استاندارد را اخذ کنند

 

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان به اجباری و الزامی بودن استاندارد در  صنایع بسته بندی کنسروجات و تن ماهی ها اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص حوزه  کنسرو ماهی  واحدهای بسیار خوب  و توانمندی در کنارک و چابهار  داریم  که توانسته اند  اقدامات بسیار خوبی را انجام بدهند و به عنوان قطب شیلات در کشور  تبدیل شده اند.

 

محبی از اجرای طرح عیدانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در حوزه خدمات با رویکرد دولت سیزدهم،  طرحی را برای اولین بار  استاندارد اجرا کرد  به عنوان طرح عیدانه؛ این طرح  از 15 اسفند تا  15 فروردین اجرا شد که  مقرر شد براساس یک استانداردهایی که وجود داشت  در حوزه خدمات هتل داری، گردشگری  و رستوران داری ورود پیدا کنیم.

 

وی افزود: یکسری استانداردها در حوزه خدمات و هتل داری و گردشگری و رستوران داری را  بررسی کردیم تا  این مجموعه ها بتوانند خدمات بهتری را به مردم  ارائه بدهند.

 

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان ادامه داد:  برای  اولین بار در این حوزه ها  ورود پیدا کردیم و  دستگاه ها و وزارت خانه ناظرشان  موارد را به صورت جمع بندی  از طریق ستادمرکز  سازمان ملی استاندارد  منعکس کردیم  که بتوانند برای سنوات بعد  خدمات با کیفیت تری  به مردم  ارائه بدهند و بتوانند رضایت مردم را  بیشتر جلب کنند  زیرا که هدف ما بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم  رضایت مردم بوده  و رویکرد مردم محوری  پررنگ تر شده است.

 

محبی یادآور شد: طرح عیدانه سبب شد تا علاوه بر تکلیف قبلی یکسری تکالیف جدید اضافه شد؛ بازرسی از زائرسراها و خانه های سالمندان، دفاتر خدمات پستی، باشگاه های ورزشی، به عنوان  تکلیف جدید به ما ابلاغ شد که همکاران ما براساس آن استانداردها  بازرسی و ارزیابی قرار دهند و باید به این سمت برویم که این خدمات با کیفیت و درجه بندی بهتری ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه در دستگاه ها هم رویکرد ارائه خدمات با کیفیت و درجه بندی بهتر وجود دارد، افزود:  هر دستگاهی که خدمات بهتری ارائه می دهد باید از نظر قیمتی متفاوت تر باشد  و مردم احساس کنند وقتی پولی می دهند براساس آن  هزینه خدمات دریافت کنند این طور نباشد که از یک مجموعه یک هزینه پرداخت و خدمات متفاوتی دریافت شود و ما مواظب هستیم حق مردم پایمال نشود.

 

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان به اعطای گواهی و نشان خاص برای بازاریابی و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری استان امضا کرده ایم و شرکت های دانش بیان راهنمایی شده اند و تفاهم نامه های را در زمینه های آموزشی و پژوهشی و تدوین استانداردها را با مراکز دانشگاهی بسته ایم و برای اولین بار اولین گواهی استاندارد انطباق محصول دانش بنیان را برای مرکز رشد دانشگاه زابل انجام داده ایم و امیدواریم تا آخر سال محصولات بیشتری از شرکت های دانش بنیان گواهینامه ها را اخذ کنند زیرا که به فروش و بازاریابی کمک می کند و این گواهی به منزله این است که این کالا تائیدیه دارد که می شود به آن اعتماد کرد.

کد خبر 1212761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha