۲۰۰ موکب کانون های مساجد در داخل ایران و کشور عراق در خدمات رسانی به زوار مشارکت دارند

حجت الاسلام والمسلمین خداداده با بیان اینکه ۲۰۰ موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در داخل ایران اسلامی و کشور عراق در ایام اربعین حسینی به زوار خدمات رسانی دارند، گفت: غرفه مادر و کودک در مسیر نجف به کربلا دایر می شود.

رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در سراسر ایران اسلامی امسال همانند سال های کذشته همزمان با ایام اربعین حسینی برنامه های متنوعی را در راستای تکریم زایران ابا عبدالله الحسین (ع) را اجرا می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین « کمال الدین خداداده» تصریح کرد: امسال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد از نقطه صفر مرزی در شرق کشور که زوار کشورهای مسلمان پاکستان و افغانستان و هند وارد کشور می شوند تا مرزهای غرب و جنوب غرب کشور و در کشور عراق تا کربلایی معلی در این کریدور به زایران حسینی در قالب برپایی موکب های خدماتی و فرهنگی خدمات رسانی می کنند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه اربعین حسینی فعال هستند، بیان کرد: از این تعداد ۵۰ موکب در کشور عراق و ۱۵۰ موکب در داخل کشور در امر تکریم زوار با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، دینی، مذهبی، پذیرایی، اسکان و ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین حسینی فعالیت دارند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه امسال برنامه های ویژه ای در مسیر تردد زوار اربعین حسینی به همت کانونهای مساجد برگزار می شود، گفت: امسال برای اولین بار در مسیر نجف به کربلا غرفه مادر و کودک دایر می شود که در این غرفه ها، مادران و کودکان خدمات تخصصی را دریافت می کنند و برنامه های ویژه برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده یادآور شد: همچنین در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد غرفه های هنری تجسمی برپا شده که علاوه بر بهره گیری از فضای معنوی اربعین و حسینی ، با زبان هنر و در قالب هنرهای تجسمی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعینی تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح نقاط مختلف کشور فعال است، گفت: حرکت اربعین حسینی مدیون حرکت امام راحل و شهدا است و ما امسال قرار گذاشته ایم که اعضای کانون های مساجد که در این مسیر حضور دارند به نیابت از شهدا و امام شهدا در کنگره عظیم اربعین حسینی قدم برداریم.

کد خبر 1212773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha