همایش سه ساله های حسینی در مسجد الزهرا(س) اراک برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت رقیه (س) و اربعین حسینی همایش سه ساله های حسینی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه (س) و در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همایش سه ساله های حسینی با حضور گسترده دختران در مسجد الزهرا(س) شهر اراک برگزار شد.

 

دختران شرکت کننده در این مراسم با ادب و نظم خاصی در حالی که چادر بر سر داشته و سربندهای یا رقیه (س) بر پیشانی بسته بودند وارد مسجد شد و در این همایش معنوی که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید سه ساله کربلا برگزار شده بود شرکت کردند.

در این همایش که با حضور گسترده دختران همراه با مادرانشان برگزار شد، شرکت کنندگان با چگونگی شهادت حضرت رقیه (س) و مصائب وارده بر اهل بیت امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشورا و دوران اسارت آشنا شدند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم از بیانات حجت الاسلام شیخ حسن آسلیمی که در خصوص شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا، وقایعی که در روز عاشورا و بعد از شهادت امام سوم شیعیان افتاد، اسارت خاندان آل الله و حرکت کاروان اسرا و همچنین شهادت بانوی سه ساله حضرت رقیه سلام الله علیه بهره مند شدند.

در این مراسم که با مداحی حاج مجتبی تاجیانی و حاج ابوذر رستگار همراه بود دختران شرکت کننده در این مراسم به سینه زنی و عزاداری در غم شهادت سه ساله امام حسین(ع) پرداخته، اشک ماتم ریختند و با فریاد یا رقیه اعلام کردند که ادامه دهنده راه این بانوی سه ساله هستند و همواره با حرکت در خط ولایت از اسلام، عفاف و حجاب و ارزش های دینی دفاع خواهند کرد.

 

در ادامه این مراسم حلما مجیدی دختر شهید بزرگوار سعید مجیدی نیز با بیان سخنانی در خصوص اهمیت حرکت در مسیر ارزش های دینی و اسلامی پرداخت و گفت: شهدا برای دفاع از حق و مبارزه با باطل گام در مسیر شهادت نهادند و ما دختران و بانوان باید با حفظ عفاف و حجاب در مسیر این شهدای گرانقدر گام برداریم.

در این همایش شرکت کنندگان بر مظلومیت شهدای دشت کربلا و مصائب وارده بر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

 

سخنرانان و مداحان شرکت کننده در این مراسم نیز به بیان سخنانی در رابطه با قیام امام حسین علیه السلام، اهداف ایشان از قیام، اهمیت حجاب و عفاف،  نماز و ولایتمداری پرداختند.

 

در این مراسم که به همت کانون فرهنگی هنری نورالزهرا سلام الله مسجد الزهرا،  پایگاه بسیج و حوزه علمیه برگزار شد پک های فرهنگی و پذیرایی به شرکت کنندگان اهدا شد.

 

کد خبر 1212862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha