شهر سنندج به الگوی متوازن توسعه کردستان تبدیل شود

قادرزاده گفت: شهر سنندج باید به الگوی متوازن توسعه استان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «حامد قادرزاده»  در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج گفت: هرآنچه در این دنیا در اختیار انسان قرار دارد امانت الهی است و امانت‌داری درست روزی انسان را افزایش می‌دهد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: شهر سنندج نه تنها به عنوان مرکز استان کردستان، بلکه منطقه امید برای مناطق کُردی در کشور است لذا باید به نحوی عمل کنیم که این شهر به الگویی برای سایر شهرهای کُردنشین در کشور تبدیل شود و همگان از این الگو بهره‌مند شوند.

 

وی افزود: با وجود جنگ تحمیلی و هجمه‌های ضدانقلاب به دلیل اینکه استان کردستان داری فرهنگ و اصالت است، دشمن هرگز توان دست‌درازی به این منطقه را پیدا نکرد.

 

قادرزاده در ادامه با بیان اینکه تمام محورها و حوزه‌های فعالیتی در استان کردستان مولفه اقتصادی دارد، گفت: اقتصاد به عنوان بهبود بخشیدن وضعیت مطرح بوده و پیوست‌های اقتصادی در تمام حوزه‌ها، محورها و فعالیت‌ها وجود دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی به جای درگیرشدن در بحث‌های سیاسی بیشتر دچار بحث سیاستی باشد.

 

وی بر تعریف بسته سیاستی برای مدیریت شهر سنندج تاکید کرد و گفت: این بسته سیاستی باید با توجه به زمان تعریف شود و راهبرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

 

قادرزاده افزود: برنامه‌ریزی باید با توجه به نیاز جامعه انجام شود و در مقطعی که دیگر نیاز به استمرار آن برنامه نداریم به راحتی حذف شود و برنامه جایگزین به اقتضای زمان و شرایط داشته باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور نوزادبودن اقتصاد است، افزود: اقتصاد در کشور ما رشد نکرده و برنامه‌ها در حد نوزاد باقی مانده است و همین موضوع بیشترین آسیب را به این حوزه وارد کرده است.

 

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در مجموعه اقتصادی استان کردستان به صورت برنامه‌ریزی شده و هماهنگ حرکت کنیم بسیاری از مشکلات از جمله رشد حاشیه‌نشینی برطرف می‌شود.

 

قادرزاده احصا و آسیب‌شناسی این موضوع که چرا بالای ۹۰ درصد از جمعیت شهرستان سنندج شهری هستند را ضروری خواند و گفت: تعریف نامناسب اقتصاد از دلایل اصلی رشد جمعیت شهری در شهر سنندج است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان دیدن توامان نقاط مثبت و ضعف در کنار هم را ضروری خواند و افزود: باید اقدامات خوب همدیگر را ببینیم و در مسیر تقویت آن تلاش کنیم.

 

وی تاکید کرد: شهر سنندج باید به الگوی متوازن توسعه استان کردستان تبدیل شود و تحقق این موضوع در گرو تلاش و همراهی و همدلی همه مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری هدفمند برای تمام شهر سنندج است.

 

قادرزاده ابراز امیدواری کرد، با توجه به همدلی و همراهی خوبی که بین مجموعه شهرداری و شورای شهر وجود دارد، شهرداری و شورا هم به الگویی موفق در مسیر توسعه برای سایر شهرها تبدیل شوند.

 

رساندن سنندج به اوج پارامترهای خدمات شهری ضروری است

 

«فرهاد میمنت‌آبادی» نیز در این دیدار اظهار کرد: سنندج ویترین نظام در استان کردستان است که با ارتقای پارامترهای خدمات شهری در این شهر، خدمات نظام برای مردم بیشتر نمایان می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: در شرایطی که سایر استان‌ها با استفاده از دلارهای هفت تومانی در مسیر توسعه و آبادنی گام بر می‌داشتند استان کردستان درگیر جنگ تحمیلی و قبل از آن نیز مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب بود.

 

وی از مردم کردستان به عنوان مرزنشینان و مدافعان همیشه در عرصه نام برد و افزود: مردم این استان مدافعان واقعی از مرزهای کشور در این خطه هستند و اجازه ندادند حتی یک سرباز عراقی برای یک شب در خاک کشورمان در این نقطه مرزی حضور پیدا کند.

 

میمنت‌آبادی به ظرفیت‌های غنی استان کردستان از جمله ذخایر معدنی، کشاورزی و سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: با توجه به این ظرفیت‌های خدادادی که در استان وجود دارد تلاش در مسیر توسعه استان باید با سایر استان‌ها متفاوت باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج  خاطرنشان کرد: این توانمندی را در مدیریت جدید معاونت اقتصادی استانداری کردستان می‌بینیم که شاهد تحولات بزرگ و تاپ در زمینه‌های توسعه اقتصادی در استان باشیم.

 

وی از سنندج به عنوان ویترین نظام نام برد و گفت: نگاه ویژه‌ای باید به موضوع عمران شهری در سنندج صورت بگیرد تا بتوانیم خدمات نظام به مردم کردستان را بیشتر از گذشته نشان دهیم.

 

میمنت‌آبادی تصریح کرد: اگر بتوانیم شهر سنندج را به اوج پارامترهای خدمت‌رسانی به مردم برسانیم مردم سایر شهرهای استان نیز از این موضوع منتفع خواهند شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج افزود: هر اندازه بتوانیم برگ‌های زرین در حوزه اقتصادی این استان اضافه کنیم قطعا کاری ماندگار و بزرگی در مسیر رضایتمندی تمام مردم استان انجام داده‌ایم.

 

«بهروز ابراهیم‌آبادی» نیز در این دیدار اظهار کرد: شهر سنندج به عنوان پایتخت سیاسی استان کردستان جای کار زیادی دارد چرا که در دولت‌های قبل سیاسی‌کاری‌های زیادی وجود داشته که باید جبران شود.

 

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر سنندج افزود: باید واقعیت‌ها را ببینیم و براساس ظرفیت‌ها و واقعیت‌ها پروژه‌های سرمایه‌گذاری را تعریف کنیم و برای اجرای آن زمینه‌سازی کنیم.

 

ابراهیم‌آبادی عنوان کرد: امروز دیگر وقت انتقاد نیست همه پای کار آمده‌ایم و امیدواریم با همراهی و همدلی معاون اقتصادی استاندار کردستان بتوانیم در مسیر تحولات بزرگ در سنندج گام برداریم.

 

دیدگاه شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌ها تولید ثروت است

 

«سیدانور رشیدی»  نیز در این دیدار با بیان اینکه دیدگاه شهرداری سنندج در اجرای پروژه ها توجه به مولفه مهم سرمایه گذاری و تولید ثروت است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری در توسعه شهر، پروژه پارک نیشتمان به مساحت ۲۰ هکتار  از منابع طبیعی گرفته‌ایم و فراخوان برای انجام کار مطالعاتی آن انجام شده است.

 

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: مشاور این پروژه انتخاب شده و بعد از انجام کار مطالعاتی، بسته سرمایه‌گذاری آن آماده و فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار منتشر می‌شود.

 

وی افزود: پارک معلم نیز با مالکیت شهرداری دیگر مورد سرمایه‌گذاری است که در مساحت ۳.۳ دهم هکتار در ورودی سنندج به سمت سقز واقع است که مشاور پروژه مشخص شده و قرارداد آن نیز منعقد شده است.

 

حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز رویکرد سرمایه گذاری

 

رشیدی با بیان اینکه کار مطالعاتی این پروژه همزمان با پروژه نیشتمان انجام می‌شود، گفت: با اجرای این پروژه ضمن حفظ و ارتقای سرانه فضای سبز شهر سنندج، رویکرد سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

 

شهردار سنندج افزود: دیدگاه ما در اجرای پروژه‌های شهری، تولید ثروت است، موضوعی که در گذشته کمتر به آن توجه شده است.

 

رشیدی گفت: ۲ پروژه پارک آشتی و دگران در ۳۰ هکتار در گذشته احداث شده اما مولفه مهم سرمایه‌گذاری و تولید ثروت در آنها دیده نشده است نیاز به بازنگری و کار مطالعاتی تا صرفا فضای سبز نباشد.

 

وی گفت: در اجرای این دو پروژه ارائه خدمات به مردم و همچنین ثروت‌آفرینی دیده نشده است.

 

دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

 

شهردار سنندج بیان کرد: فضاهای بکر و ناب خاصی برای سرمایه‌گذاری در سنندج وجود دارد که احصا شده و امیدواریم با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بستر اجرای پروژه‌های مهم با محور ثروت‌آفرینی فراهم شود.

 

وی اظهار کرد: معاون امور اقتصادی استاندار کردستان با توجه به گستره ارتباطات و جایگاهش، نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خاصتا سرمایه‌گذارانی از اقلیم کردستان عراق برای انجام کارهای ناب و ماندگار در مرکز استان دارد.

 

رشیدی در پایان سخنانش  اذعان کرد: دیدگاه ما در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمران شهری در سنندج، اشتغالزایی و درآمد پایدار و خدمات رسانی و ایجاد بسترهای رفاهی و دسترسی به فضای سبز به مردم است و شهرداری سنندج به عنوان ویترین نظام با تمام قدرت و توان در کنار شورای شهر آماده ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 1212869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha