شعار چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ناظر به تربیت مجاهدان همیشه بیدار است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: سند راهبردی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به همین موضوع تربیت دین محور، اخلاق‌گرا، انقلابی و مبتنی بر فکر و ذکر دانش‌آموزان توجه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد جواد حاج علی اکبری» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان «بیدار تا صبح امید»، اظهار کرد: این شعار ضرورت بیداری و بصیرت ما تا روز ظهور حضرت ولی عصر (عج) و پس از آن را دنبال می کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه آیه سال این اتحادیه « «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ ۚ مِلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْرَاهِیمَ ۚ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِنْ قَبْلُ وَفِی هَٰذَا لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ ۚ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ ۖ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ: و در راه خدا چنانکه حق جهاد [در راه‌] اوست جهاد کنید، اوست که شما را [براى خود] برگزیده و در دین بر شما سختى قرار نداده است. آیین پدرتان ابراهیم [نیز چنین بوده است‌] او بود که قبلاً شما را مسلمان نامید، و در این [قرآن نیز همین مطلب آمده است‌] تا این پیامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشید. پس نماز را برپا دارید و زکات بدهید و به پناه خدا روید. او مولاى شماست؛ چه نیکو مولایى و چه نیکو یاورى» (سوره حج، آیات 77 و 78)، گفت: انتخاب این آیه نیز ناظر به همین موضوع بصیرت و بیدار ماندن است که با جهاد و ذکر و فکر ممکن است. دانش آموزانی که همیشه بیدار و در مسیر تعیین شده از سوی ولی فقیه هستند، می توانند دیگران را اهل ذکر و فکر کنند.

 

وی گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مرکزی برای تمرین جهاد و فکر و ذکر برای دانش آموزان است تا بتوانند با چنین ویژگی هایی وارد عرصه مدیریت و اداره کشور شوند و برای رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف متعالی آن تلاش کنند.

 

حاج علی اکبری ابراز کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برای ترویج ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی نیروی متدین، با انگیزه، با سواد و اهل فکر و ذکر تربیت می کند. این مدیران باید اهل مطالعه و پژوهش باشند و در برابر تهدیدات دشمنان، بهترین تصمیمات را بگیرند.

 

وی ادامه داد: سند راهبردی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به همین موضوع تربیت دین محور، اخلاق گرا، انقلابی و مبتنی بر فکر و ذکر دانش آموزان توجه کرده است.

 

 

کد خبر 1212875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha