محقق آمریکایی: مراسم اربعین حسینی، بزرگ ترین اجتماع عظیم انسانی است

یک محقق آمریکایی با حضور در کربلا به منظور تحقیق درباره زیارت میلیونی اربعین حسینی گفت: برای این زیارت میلیونی نظیری ندیده ام و این مراسم، بزرگ ترین اجتماع عظیم انسانی محسوب می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «وکاله نون الخبریه»، سام کمپل، یک پژوهشگر و روزنامه نگار آمریکایی برای تحقیق درباره زیارت میلیونی اربعین امام حسین(ع) به کربلا رفته و در روز یکشنبه (۱۳ شهریورماه) وارد این شهر شده است.

 

وی گفت که برای شرکت در همایش زیارت اربعین که قرار است در روزهای 23 و 24 شهریور ماه برگزار شود، به کربلا آمده ام.

 

این محقق آمریکایی درباره مراسم اربعین حسینی گفت: «این زیارت میلیونی نظیر ندارد و بزرگ ترین اجتماع عظیم انسانی محسوب می ‌شود».

 

سام کمپل در ادامه اظهار کرد: من تحقیقات گسترده ای در مورد گرم شدن کره زمین و نحوه رویارویی با چالش های هوای گرم انجام داده ام  و دریافته ام که آستان حسینی در مواجهه با بحران اقلیمی نقش موثری داشته است و پروژه‌هایی را برای مبارزه با بیابان ‌زایی در دستور کار خود دارد که پروژه‌های کشاورزی عظیم یکی از این موارد است.

 

این محقق آمریکایی از فعالیت‌های آستان حسینی برای مقابله با بیابان ‌زایی و تغییرات آب و هوایی تمجید کرد و گفت: به نظر می‌ رسد این آستان در آگاهی بخشی درباره مسایل آب و هوایی نقش موثری داشته است و  تلاش ‌های مستمر آن را در  طول سال‌ های متعدد شاهد بوده ام. کارهایی که این آستان در خصوص کشاورزی انجام داده، گام خوبی برای رهایی از بلایای مربوط به بیابان ‌زایی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

کد خبر 1212920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha