مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای برای رویداد فرهنگی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد

زاعی کوشا گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین باید توجه بسیار جدی به مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» صبح دوشنبه ۱۴ شهریور ماه در جلسه ستاد اربعین حسینی، ضمن تقدیر از کارها و اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائرین اربعین که از مسیر مرز باشماق عبور خواهند کرد، اظهار کرد: تردد زائران برای اولین بار از مرز باشماق مریوان دارای برکات و ابعاد فرهنگی و معنوی فراوان است و استان کردستان باید از این آزمون سربلند بیرون بیاید.


استاندار کردستان با بیان اینکه باید در کمترین زمان ممکن نواقص و کاستی‌ها برطرف و برخی مشکلات پیش بینی نشده در زمان کار حل و فصل شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها کار را خود به صورت مستقیم دنبال کنند و زیر مجموعه خود را نیز در این زمینه هماهنگ و همراه کنند.


زارعی کوشا یادآوری کرد: کردستان تجربه سفرهای نوروزی را با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشت و این تجربه می‌تواند در میزبانی مناسب از زوار اربعین حسینی تکرار کرد.


استاندار کردستان در ادامه به بازدید خود از مسیر تردد زائرین اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه و نجف اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه موکب اصلی ما در شهر سلیمانیه از یک فضای بسیار مناسبی برخوردار است و کلیه جوانب کار بررسی و برای همه مسائل پیش بینی و تدارکات لازم اندیشیده شده است.


وی گفت: مشکلات و نواقص اندک مسیر تردد زائرین در استان کردستان نیز باید مرتفع و در نقاط حادثه خیزی که امکان اصلاح فوری آن وجود ندارد پلیس راه و نیروهای امدادی حضور پررنگ داشته باشند.


زارعی کوشا در ادامه نقش پیاده‌روی اربعین در سالیان گذشته و در انسجام بخشی و تقویت جبهه حق را مهم ارزیابی کرد و گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین باید توجه بسیار جدی به مسائل تبلیغاتی و رسانه‌ای این رویداد بزرگ فرهنگی و معنوی داشته باشد.


وی افزود: رویکرد ما این است که با تبلیغات مناسب و گسترده نظر زوار اربعین حسینی برای انتخاب مسیر باشماق را جلب کنیم و در این راستا رسانه ملی نقشی کلیدی دارد.

 

راه‌اندازی هشت موکب در مریوان

«مهدی رمضانی» نیز گفت: ۱۴ کمیته ستاد اربعین تشکیل شده و بازدیدهای میدانی صورت گرفته است و در محدوده مریوان هشت موکب(۶ موکب شهر مریوان و ۲ موکب در مرز باشماق) مستقر است.

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستانبا بیان اینکه شبانه روز امکان تردد سه تا چهار هزار نفر از مرز باشماق فراهم است، افزود: پارکینگی با ظرفیت ۲۵ هزار خودرو در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه نیروهای دستگاه‌های متولی باید برخورد مناسبی با زائران داشته باشند.



وی یادآور شد: با توجه به اینکه اولین سال است که تردد زائران از مرز باشماق انجام می شود، ممکن است دچار مشکلاتی بشویم، البته زیرساخت‌ها در مجموع برای میزبانی از زائران فراهم است.



 «سردار سید صادق حسینی»نیز بر لزوم وجود ۳۰ دستگاه گیت در مرز باشماق تاکید کرد و اظهار داشت: تبلیغات و ساخت برنامه‌های زنده تلویزیونی ویژه اربعین و پخش از شبکه استانی ضروری است.



فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اعلام کرد: اقدامات فرهنگی، استقرار ۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس و تانکر آبرسانی در مرز باشماق، از جمله تمهیدات سپاه است که انجام شده است.

 


«حبیبی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم اظهار داشت: محور مریوان به باشماق آمادگی تردد ۲۰ هزار نفر در روز را ندارد اما سعی کردیم مناطقی که امکان تعریض دارد، این کار انجام شود و ساماندهی کنیم.

 

سرهنگ «عیسی گوهری» رئبس پلیس راه کردستان هم گفت: با توجه به نبود زیرساخت مناسب، امکان تردد اتوبوس حامل زائران از مسیر جاده سقز - مریوان وجود ندارد، بنابراین باید از مسیر سنندج - مریوان تردد انجام شود.

 

«اسماعیل احمدی» فرماندار مریوان هم اظهار داشت: هفت نقطه برای پارکینگ و ۲۰ مدرسه به عنوان زائرسرا در نقاط مرکزی شهر مریوان برای زائران در نظر گرفته شده است.

 

«پیام جلالی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان هم گفت: یک تیم امداد و نجات در سلیمانیه عراق مستقر می‌شود تا در صورت نیاز و ایجاد مشکل برای زائران، به سرعت وارد عمل شوند.

 

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بیش از یک هزار و ۶۰۰ پلیس در مرز باشماق و مریوان مستقر می‌شوند و امنیت زائران را تامین می‌کنند.

 

همچنین در مرز باشماق ۲ درمانگاه زنان و مردان در حال راه اندازی است و بیمارستان بوعلی مریوان هم آماده خدمات‌رسانی به زائران است.




 

کد خبر 1212931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha