ثبت نام بیش از ۳۲ هزار گلستانی در سامانه سماح/ ۸ هزار زائر از مرز خارج شده اند

میرقاسم پور از ثبت نام قطعی ۲۲ هزار و ۵۰۰ گلستانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد و گفت: تا کنون ۸ هزار نفر از زائران اربعین حسینی گلستان از مرز خارج شده اند.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا کنون 32 هزار و 500 گلستانی برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده و 22 هزار و 500 نفر با پرداخت حق بیمه و اخذ کارت شناسایی از سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه از تعداد ثبت نامی ها 90 درصد آقا و 10 درصد خانم هستند، افزود: از این تعداد، 95 درصد مرز مهران را انتخاب کرده اند و 550 نفر درخواست هوایی داده اند.

 

وی ادامه داد: سه پرواز برای این ایام پیش بینی شده و زائران ثبت نام خود را انجام داده اند.

 

سامانه سماح همچنان برای ثبت نام زائران باز است

میرقاسم پور اظهارداشت: با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان حج وز یارت و هماهنگی ستاد اربعین حسینی، سامانه سماح همچنان برای ثبت نام زائران باز است.

 

وی، داشتن گذرنامه معتبر، ثبت نام قطعی در سامانه سماح، پرداخت حق بیمه و تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا را از مدارک لازم برای اعزام زائران به کشور عراق اعلام کرد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: سازمان حج و زیارت در کنار مسئولیت ثبت نام و هماهنگی اعزام زائران با همکاری کمیته حمل و نقل، دو کار اساسی دیگری را به صورت خودجوش انجام داده است.

 

وی افزود: پشتیبانی امورات بیمه ای زائران و تشکیل کمیته گمشدگان از اقدامات این سازمان است که به همین منظور از دانش و توانمندی 700 نفر از کارگزاران و مدیران عتبات استفاده کرده که این افراد با لباسی مشخص در مسیر راه زائران، نجف تا کربلا مستقر هستند و به زائران راهنمایی و خدمات رسانی می کنند.

 

زائران بعد از درک اربعین زودتر برگردند

میرقاسم پور اظهارداشت: امسال به دلیل شرایط جوی و گرم تر شدن هوا، زائران سعی کنند اقامتشان را کم کنند و بعد از درک اربعین زودتر برگردند و به روزهای آخر موکول نکنند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت امنیتی و شرایبط حاکم در عراق، زائران مسائل امنیت سفر را رعایت کنند و وارد مباحثه با ایرانی ها و عراقی ها نشوند و همچنین مسائل بهداشتی سفر(بهداشت فردی و عمومی) را بسیار جدی بگیرند.

 

۱۹ موکب از استان گلستان مستقر شدند

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه زائران در انتخاب مواکب برای اسکان دقت کنند، گفت: 19 موکب از استان گلستان در شهرهای نجف، مسیر راه و کاظمین مستقر هستند و به زائران اربعین حسینی خدمات می دهند.

 

وی افزود: تا کنون 8 هزار نفر از زائران اربعین حسینی گلستان از مرز خارج شده اند و بیشترین خروجی نیز پنجشنبه و جمعه همین هفته خواهد بود.

 

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: از استان گلستان 15 مدیر کاروان به صورت رسمی و 15 نفر به صورت داوطلبانه به عنوان مسئول مئکب و همراهی با موکب های استان اعزام شدند.

 

کد خبر 1212957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha