وجود ۷۰۰  پروژه عمرانی نیمه تمام در استان/شهرک انرژی خورشیدی در قزوین ایجاد می شود

یاری گفت: نزدیک به ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان قزوین داریم که تکمیل این تعداد پروژه نیازمند یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابوالفضل یاری» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۴ شهریور) در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: این سازمان در حوزه های در حوزه برنامه ریزی و بودجه، آمار و اطلاعات، نظام فنی و اجرایی، منابع انسانی و آموزش و پژوهش فعالیت می کند.

 

رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ادامه داد: یکی از اسناد مهمی که مورد توجه دولت قرار گرفته است، بحث آمایش است و قزوین نخستین استانی است که اسناد مربوط به آمایش را منتشر کرده و بر اساس سند آمایش، کارگروه های مختلفی فعالیت کرده و کارهایی که قرار است در استان رخ دهد بر اساس اسناد آمایش بررسی شده و بعد اتفاق می افتد.

 

وی عنوان کرد: سند آمایش استان بر اساس ظرفیت های استان و آینده نگاری در استان تدوین شده است که بر این اساس برای مثال موضوع توسعه نیروگاه شهید رجایی توسط این سند آمایش رصد شده و ملاحظات صورت گرفته است.

 

* قزوین پایلوت اجرای حکمرانی منطقه ای

یاری اعلام کرد: شهرک انرژی خورشیدی یکی از موضوعات مهم استان در این حوزه بوده که مکان یابی شهرک انرژی خورشیدی انجام شده و در مکان یک هزار هکتاری با تفاهم نامه وزارت نیرو با شرکت شهرک های صنعتی در استان قزوین مستقر می شود.

 

وی با اشاره به طراحی حکمرانی منطقه ای  تأکید کرد: در حوزه منابع انسانی و دولت جدید، بحث سند تحول مردمی جزئی از دستورکارهای سازمان است، طراحی حکمرانی منطقه ای جزو ایده هایی بود که پیگیری می شود ان شالله قزوین به صورت پایلوت با طراحی حکمرانی منطقه ای و با تفویض اختیار دولت بتواند این سند تحول دولت مردمی را در سطح کشور در استان قزوین پیاده کند.

 

رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین با اشاره به میزان تورم در استان اعلام کرد: در حوزه تورم شرایط ما نسبت به کشور شرایط مناسب تری است که این نرخ ۴۵ و ۲ دهم  در مرداد ماه است که تحت تاثیر شرایط کلی کشور و تحریم هستیم ان شاالله شرایط تورمی کشور و استان بهبود بخشد.

 

* ۶۱ هزار میلیارد تومان برای رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان نیاز است

وی در خصوص رشد اقتصادی در استان تصریح کرد: سهم استان در حوزه رشد اقتصادی هشت و چهار دهم درصد است که برای این منظور ۶۱ هزار میلیارد تومان باید محقق شود تا این رشد صورت گیرد و رشد هشت درصدی در استانی مانند قزوین دور از دسترس نیست و از تکالیف جدی است و یکی از معیارهای ارزیابی سازمان ما و استانداری، رشد اقتصادی خواهد بود.

 

یاری گفت: امسال حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم که هر سال بابت اعتبارات تملک دارایی و پروژه ها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی هزینه می شود و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای استان است و فکر می کنیم ۶۰۰ میلیارد تومان عملکرد اعتبارات استان در بخش هزینه ای باشد.

 

وی توضیح داد: در حوزه اعتبارات هزینه ای با توجه به تعداد پرسنل دستگاه های اجرایی با توجه به حق مأموریت و حق اضافه کار، تفاوتی با استانی مانند هرمزگان و بوشهر نداریم و این متناسب با تعداد پرسنل است ولی خروجی ما نشان می دهد در نسبت سایر به حقوق، جزو چهار استان اول در کشور هستیم.

 

رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین افزود: ۴ هزار کارمند داریم که حقوق آنها را ما پرداخت می کنیم البته در کلان استان ۳۴ هزار کارمند داریم و حقوق ۲۴ دستگاه اجرایی را ما پرداخت می کنیم ولی این مهم در آموزش و پرورش و بنیاد شهید از طریق اعتبارات ملی تامین شده و مکانیزم استانی برای آن پیش بینی نشده است.

 

* اختصاص یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به قزوین

وی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تأکید کرد: در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری جزو استان هایی هستیم که عدد مصوب اعتبارات سفر، عدد مناسبی دیده شده است که ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری است و در هفته دولت شاهد بودیم از این محل انتقال آب طالقان به آبیک انجام شد و سایر مصوبات در حوزه بهداشت و درمان و راه ها پیگیری می شود.

 

یاری گفت: تاکنون با اهتمام دولت برای سریع تر اجرایی شدن مصوبات سفر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان از این میزان اعتبار تخصیص یافته است و هفته آتی ۵۰۰ میلیارد دیگر از منابع سفر به استان اختصاص می یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به پروژه های نیمه تمام در استان تصریح کرد: نزدیک به ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان قزوین داریم که تکمیل اینها نیازمند عدد و رقم سنگینی است و کاری که شده استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توجه به پروژه هایی است که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و سعی کردیم از شروع پروژه های جدید خوددداری کرده و پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشتند را پیگیری کنیم.

 

رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اضافه کرد: برای تکمیل این تعداد پروژه نیمه تمام یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این پروژه ها به اتمام برسد و بیشتر این پروژه ها در حوزه راه، بهداشت و درمان، عمران  شهری و آب است.

 

* شفافیت در دستگاه های اجرایی لازمه ارتقاء رضایت ارباب رجوع است

وی در ادامه به میزان درآمد آتی استان اشاره و خاطر نشان کرد: ۷ هزار میلیارد تومان قرار است استان درآمد وصول کند و کار منجسم و تیمی برای این منظور پیگیری می شود البته در عین حال تلاش می شود فشار سنگینی به صنایع و واحدها نیاید این درآمد داشته باشیم.

 

یاری اظهار کرد: در حوزه رضایت ارباب رجوع، شفافیت پاشنه آشیل این امر است و هرچه ارباب رجوع فرایند و زمان بداند، رضایتمندی بیشتری ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: موضوع اعتماد به کارگزاران نظام موضوع فرهنگی است و به سرمایه اجتماعی برمی گردد، متأسفانه در استان اعتماد به کارگزاران نظام نسبت به سایر استان ها شرایط مناسبی ندارد و سعی شده از طریق اتوماسیون و دیگر موارد بهبود بخشیده شود.

 

رئيس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه تالار شهر یادآور شد: تنها راه خلاصی این پروژه، واگذاری به بخش خصوصی یا شهرداری است و الا دولت اعتباری برای پروژه ای که کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اختصاص نمی دهد.

 

کد خبر 1212963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha