مسیر رویداد استاپ موشن باعث رشد و تعالی نوجوانان می شود

مافی با بیان اینکه حوزه هنری تاکید بر فعال سازی استاپ موشن دارد، گفت: اگر بتوانیم استعدادیابی کنیم در آینده هنرمندان منحصر به فردی در حوزه استاپ موشن خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، امیررضا مافی امروز دوشنبه 14 شهریور در نشست رسانه ای که با حضور اعضای شورای سیاستگزاری رویداد ملی استاپ موشن نوجوانان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: مرکز انیمیشن حوزه هنری بر تولیدات متنوعی که در حوزه انیمیشن صورت می گیرد، تمرکز دارد. در واقع حوزه هنری در پی این است که بتواند این تولیدات را توسعه دهد. یکی از گونه های مهم که کمتر به آن توجه شده، استاپ موشن است.

 

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری با بیان اینکه موضوع فرا تهران حائز اهمیت است، عنوان کرد: کودک و نوجوان سهم به سزایی در مخاطبان حوزه هنری دارند. در سازمان سینمایی سوره اساسا یک رویکرد به خانواده با تمرکز به کودک و نوجوان داریم. این باعث همکاری بیش از پیش ما با حوزه هنری می شود. برگزاری رویدادهایی که بتواند کودک و نوجوان ما را فعال کند و همچنین در سطح ملی باشد، حائز اهمیت است. این قالب را باید به عنوان ابزار و بهانه جهت حضور نوجوانان و مخاطبان نوجوانی که حوزه هنری به آنها نیاز دارد، قرار دهیم. 

 

این نویسنده و فیلمنامه نویس تصریح کرد: به نظر آمد بزرگواران در حوزه هنری و همچنین اصحاب این عرصه متفق القول هستند که مسیر رویداد استاپ موشن یک مسیر تربیتی است که موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانان ما خواهد شد. ما یک بستری فراهم خواهیم کرد که در آن رقابت معنا ندارد. قرار است یک سری بچه ها استعداد خود را شناسایی کنند، دقت خود را به کار بندند تا اثری را خلق کنند و در مقام خالق یک اثر بتوانند با جهان ارتباط برقرار کنند. به نظر می رسد رویداد استاپ موشن این نکته و نقطه برایش حائز اهمیت است.

 

مافی با بیان اینکه رویداد استاپ موشن یک مسیر است، اظهار داشت: این رویداد در ادوار بعدتر رشد خواهد کرد. ما نمی خواهیم جشنواره برگزار کنیم، داریم یک مسیر را برای همراهی کودکان و نوجوانان هموار می کنیم. در مباحثاتی که داشتیم بر مسئله مسیر بودن تاکید کردیم و بر آن اتفاق نظر داشتیم. نقطه معقول در جهان نوجوان مسیرسازی است و ما به موضوع تربیت تاکید کردیم که یک زیست بین مربی و متربی است.

 

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری با اشاره به اینکه استاپ موشن گونه ای است که در ذیل انیمیشن تعریف می شود، بیان کرد: مرکز انیمیشن حوزه هنری تاکید دارد که این گونه در کشور فعال شود. اگر بتوانیم نوجوانان را استعدادیابی کنیم و در عرصه عمل به آنها مراجعه کنیم در سال های بعد هنرمندان منحصر به فردی در حوزه استاپ موشن خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: ما بر مسیر بودن رویداد استاپ موشن تاکید داریم. همین مسیر بودن است که این رویداد را متجلی، فارغ و متمایز خواهد کرد نسبت به سایر رویدادهایی که در قالب جشنواره برگزار می شوند. اگر این مسیر را هموار کنیم در تربیت نیروهای جدید با تاکید بر فرا تهران اقدام کنیم، کار بزرگی انجام دادیم. یکی از محفل های بروز این مسیر رویداد استاپ موشن خواهد بود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست رسانه ای از پوستر رویداد ملی استاپ موشن رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است، شناسایی مستعدین نوجوان و علاقه مند به استاپ موشن، رشد و ارتقای هنرمندان نوجوان و تولیدکنندگان استاپ موشن در موضوع روایت، خلق محتوا و مفهوم در اثر هنری، شبکه سازی فعالان در اکوسیستم، فراهم سازی بستر مناسب برای آموزش و تبادل دانسته ها و بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانان، گسترش توانایی با ارایه نواع آموزش های حضوری و مجازی برای رسیدن به کیفیت بالاتر در تولیدات، تقویت جایگاه انیمیشن و به خصوص تکنیک استاپ موشن در سینما و بازار تبلیغات کشور از جمله مهمترین اهداف رویداد ملی استاپ موشن است.

 

 

 

کد خبر 1212966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha