کلبه صنایع‌دستی در کوته‌کومه آستارا آغاز به کار کرد

آب‌روشن گفت: کلبه صنایع‌دستی در روستای کوته‌کومه بخش لوندویل بندر آستارا آغاز به کار کرد.

«مجتبی آب‌روشن» امروز(دوشنبه، ۱۴ شهریور) در آیین افتتاح کلبه صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: این کلبه در روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا برپا شده که امروز آغاز به کار کرد.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا افزود: این کلبه با هدف حمایت از هنرمندان و شناساندن صنایع‌دستی شهرستان آستارا به همشهریان و گردشگران راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان‌اینکه در آیین افتتاح کلبه صنایع‌دستی مسئولین محلی حضور داشتند، تصریح‌کرد: این کلبه به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آستارا و موسسه مردم نهاد آیین کیش تالش راه‌اندازی شده است.

 

آب‌روشن گفت: در این کلبه تولیدات هنرهای سنتی شامل گلیم، البسه محلی، معرق چوب، نقاشی روی سفال، حصیر، ترمه، زیورآلات، نقطه‌کوبی، آیینه کاری و انواع سوغات محلی از جمله نان فطیر، آش دوغ و نان سنتی عرضه شده و به فروش می‌رسد.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با بیان‌اینکه در حال حاضر بیش از یک‌هزار‌ صنعتگر در ۱۰ رشته فعال صنایع‌دستی در شهرستان آستارا مشغول به فعالیت هستند برلزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تاکید کرد.

کد خبر 1213034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha