۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به جاده شهرکرد به شلمزار به مسجدسلیمان اختصاص یافت

مقصودی گفت: برای کل طرح شهرکرد به شلمزار به ناغان به بازفت به مسجدسلیمان در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به محور شهرکرد به شلمزار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «حسینعلی مقصودی» امروز (یکشنبه ۱۴ شهریور) در حاشیه بازدید از طرح راه ‌سازی شهرکرد به شلمزار اظهار داشت: محور شهرکرد به شلمزار ۳۲ کیلومتر است که ۶ کیلومتر از آن در سال‌ های گذشته به صورت چهارخطه اجرا شده است و ۲۶ کیلومتر از آن باقی مانده که بخش زیادی از آن انجام شده و پیش بینی می‌شود با رفع معارضات این محور تا پایان سال زیر بار ترافیک برود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمبود اعتبارات و وجود معارضات سبب شده تا اجرای این طرح مهم راه ‌سازی استان طولانی شود اما با جذب تسهیلات ماده ۵۶ و اعتبار سفر رئیس جمهور می‌توان این مشکل را برطرف و اجرای طرح را سرعت بخشید.

 

وی طول قطعه اول محور شهرکرد به شلمزار را ۱۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: عملیات خاکی کل این قطعه اجرا شده است و تا امروز هفت و نیم کیلومتر از محور آسفالت شده است و به زودی به بهره برداری می رسد و ۶ کیلومتر دیگر نیز ظرف ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

 

مقصودی تصریح کرد: در قطعه دوم این محور که از سه راهی امیرآباد آغاز می‌شود تا روستای خراجی به بهره برداری رسیده است اما در این قطعه چند مشکل در خصوص معارضات وجود دارد که در اراضی زیر سنگ شکن که اراضی کشاورزی به شمار می‌رود هنوز با کشاورزان به توافق نرسیدیم که به زودی ماده ۹ در این خصوص اعمال می شود و با دستور دادستان شهرستان کیار عملیات اجرایی ادامه پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: قسمتی هم در اراضی شمس آباد وجود دارد که پول تملک اراضی به حساب دادگستری واریز شده است و معارضانی هم در قسمت تجاری های بهرام آباد وجود دارد که در حال توافق با مالکان هستیم و در قطعه نخست نیز قبرستان شهر کیان قرار دارد که با توافقی که با وراث متوفیان انجام شده به زودی اراضی تملک می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از محل ماده ۵۶، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: بانک رفاه و سه بانک دیگر عامل پرداخت این تسهیلات هستند که در مراحل پایانی قرار دارد.

 

مقصودی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۱۵ هزار وسیله نقلیه در این محور تردد می‌کند و با چهارخطه شدن محور از بروز تصادفات جلوگیری می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران این طرح ۷۰ میلیارد تومان مطالبه دارند و علاوه بر آن ۱۵ میلیارد تومان نیز هزینه ارزیابی زمین‌های کشاورزی است که باید به کشاورزان پرداخت شود.

 

کد خبر 1213058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha