تمام واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی می شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی می شود، گفت: در حال حاضر متوسط مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد و در خراسان شمالی این رقم ۱۲ درصد بالاتر است.

«اکبر نیکزاد» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی ۶۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده که متوسط مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰ درصد و در خراسان شمالی این رقم ۱۲ درصد بالاتر است.

 

وی افزود: با توجه به هدف گذاری، تا سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی می شود البته مردم خراسان شمالی زودتر از موعد کشوری تکمیل مقاوم سازی منزل روستاییان را جشن می گیرند.

 

نیکزاد بیان کرد: با توجه به روند بسیار خوب در خراسان شمالی، تا سال ۱۴۰۸ جشن پایان خانه های غیرمقاوم  گرفته می شود و دیگر مسکن غیرمقاوم در روستاها وجود ندارد. 

 

وی افزود: در خراسان شمالی هفت هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرها در دست ساخت است‌.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش سقف وام مسکن روستایی گفت: وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و بر این اساس روند ساخت مسکن با شتاب بیشتری انجام می شود.

 

وی افزود: رییس جمهوری توجه ویژه به مناطق محروم و روستایی دارد که بی سابقه است و حضور در مناطق محروم و روستایی امید آفرینی میان مردم را افزایش می دهد.

 

نیکزاد درباره بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده هم گفت: ستاد بازسازی در ۱۷ نقطه از کشور فعال است که برخی در مراحل پایانی است و تا چند ماه آتی به اتمام می رسد.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده و زلزله زده تخریب و نوسازی می شود و  ۱۰ هزار واحده هم  نیاز به تعمیر دارد.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حضور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده است.

 

 

کد خبر 1213060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha