نگاه «مهارت محوری» دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در مباحث آموزشی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: نگاه و توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله مهارت محوری در مباحث آموزشی سبب اشتغال و کارآفرینی می شود.

میثم عرب زاده  در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیران دبیرستان های متوسطه کاشان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نگاه و توجه جدی دانشگاه آزاد اسلامی به مقوله مهارت محوری در مباحث آموزشی سبب اشتغال و کارآفرینی می شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان افزود: بر همین اساس طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کاربردی کردن آموزش و نظام‌مندکردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در راستای حل مسائل و بسترسازی برای ظهور ایده‌های نوپاست.

 

عرب زاده افزود: این طرح امکان حضور همزمان با تحصیل در بنگاه‌های تولیدی، کارخانجات و کسب مهارت‌های اجتماعی برای دانشجویان را فراهم می کند و موجب می‌شود دانشجو ضمن تجربه‌آموزی در محیط کار، توانمندی‌های مرتبط با اشتغال را به دست آورد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ادامه داد: این طرح دارای ویژگی‌هایی ازجمله بهره‌گیری دانشجویان از فرصت‌های شغلی شناسایی‌شده توسط دانشگاه، امکان جذب و استخدام دانشجویان در صنایع و مؤسسات، استفاده از طرح بورسیه تحصیلی برای پرداخت شهریه و استفاده از خدمات بیمه‌ای در صورت موافقت صنعت است.

 

عرب زاده با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: در راستای عملیاتی کردن مصوبه مجلس شورای اسلامی، مصوبه دانشگاه آزاد اسلامی درباره نظام جامع آموزش فنی و حرفه‌ای به واحدها ابلاغ و تشکیل دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی کلید خورد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان همچنین با اشاره به فعالیت مجتمع مدارس سما در کاشان گفت: این دانشگاه بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در زمینه آموزش جهت تاسیس و توسعه مدارس سما ورود پیدا کرد و اکنون با اشتغال بیش از ۲۰۰ کادر اداری و معلم برای تعلیم و تربیت بیش از ۲ هزار دانش آموز نقش غیرقابل انکاری در سطح شهرستان کاشان دارد. 

 

 

کد خبر 1213122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha