آغاز به کار واحد تولیدی فولاد پارس سیستان در شهرک صنعتی کامبوزیا سیستان و بلوچستان

واحد تولیدی فولاد پارس سیستان در شهرک صنعتی کامبوزیا سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، واحد تولیدی فولاد پارس سیستان در شهرک صنعتی کامبوزیا سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این واحد تولیدی سال ها راکد و تعطیل بود ، که پس از سال ها با تغییر مالکیت و نوسازی و بهسازی خط تولید و رفع ایرادات آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی ،و تسهیلات بانکی اختصاص یافته به این واحد تولیدی بار دیگر به چرخه تولیدی بازگشت.

 

"حسین مدرس خیابانی "در آیین بهره برداری از واحد تولیدی فولاد پارس سیستان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته حمایت از  طرح توسعه این واحد نیز در دستور کار قرار گرفته و دستورات لازم به تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط ابلغ شده است.

 

وی افزود: هم اکنون این واحد تولیدی با پیش بینی ظرفیت 60 هزار تن در سال توانسته است برای 60نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم  ایجاد اشتغال کند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: به تمام دستگاه های اجرایی استان از جمله راه و شهر سازی به عنوان متولی ساخت طرح ملی مسکن دستور داده شده که برای تامین مصالح خود صرفا از تولیدات داخل استان استفاده کنند.

 

مدرس خیابانی تاکید کرد: برای سایر محصولات تولیدی استان نیز دستورات مشابه به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

 

وی یاد آور شد: با توجه به تکلیفی که برای خود در استان برای ایجاد اشتغال معین کرده بودم ، هم اکنون سیستان و بلوچستان در ایجاد اشتغال در دولت سیزدهم به عنوان استان  پیشتاز مطرح است.

 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از معضلات استان در گرو ایجاد اشتغال است ،چرا که اشتغال پایدار امنیت پایدار را به دنبال خود دارد.

 

مدرس خیابانی افزود: با تمام قوا برای تقویت اشتغال استان  و رفع مشکل بیکاری باید تلاش کرد و این مهم در دستور کار کلیه دستگا های اجرایی مرتبط باید قرار گیرد.

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی شهرک صنعتی زاهدان کامبوزیا در سال 1370 آغاز شده است .

 

"علیرضا راشکی " اظهار داشت: این شهرک با گستره 864 هکتار و فاز عملیاتی 360 هکتار در شمال شرقی زاهدان و مجاورت کلاته کامبوزیا واقع شده است.

 

وی خاطر نشان کرد : هم اکنون تعداد 165 واحد تولیدی که عمدتا در زیر گروه کانی های غیر فلزی فعالیت می کنند با سرمایه گذاری 1494 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 1116 نفر بر اساس اسناد دفتری  در این شهرک بهره برداری شده اند.

کد خبر 1213147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha