دل های که روانه «عشق» می شوند/ برپایی ۱۱۰ موکب در استان همدان

اربعین»، «کربلا»، «پای پیاده»، «حسین»... در تمام طول سال، در تمام روزهای عمر، تنها یک روز است که تمام قدم‌ها در راه عشق برداشته می‌شوند و تمام دل‌ها روانه سرزمین عشق است.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از همدان،  اربعین»، «کربلا»، «پای پیاده»، «حسین»... در تمام طول سال، در تمام روزهای عمر، تنها یک روز است که تمام قدم‌ها در راه عشق برداشته می‌شوند و تمام دل‌ها روانه سرزمین عشق است.

اربعین یعنی یگانگی با کربلا و بیگانه شدن با هر آنچه کربلاگریز است. روزی که همه "زائر" هستند، نه فقط آن‌ که کوله بار بسته و راهی کربلا شده بلکه آن که در شهر مانده و حضرت عشق او را نطلبیده خود زائری‌ست که با پای دل روانه است، زائران رفته و نرفته! و بهشت بر زائر این سفر واجب می شود، پابه پای بهشت راه می رود تا جنت خدا بر روی زمین... سرتاسر راه را مشق عشق می‌گیرد و دعای فرج می‌خوانَد. به یاد روز واقعه... جاده یکصدا دعای فرج شده است!

 با نزدیکی به ایام اربعین ۱۱۰ موکب در سراسر استان برپا شده که برخی از موکب‌ها یک هفته به اربعین مانده، تا یک هفته بعد از اربعین حسینی فعالیت خواهند داشت.

همدان در مسیر ۱۶ استان کشور قرار دارد از همین رو در ایام اربعین با عبور از همدان مهمان این شهر هستند و افتخار همدانی‌ها میزبانی از زائران امام حسین(ع) است ضمن اینکه ۸۰ درصد ایستگاه‌‌های همدان مناسب اسکان است و ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی دارند.

سید رضا موسوی، رییس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار  شبستان در همدان اظهار کرد: تعدادی از موکب‌های خدمات‌دهنده در استان برپا شده و در حال ارائه خدمات می‌دهند ضمن اینکه تعدادی نیز طی چند روز آینده برپا خواهند شد.

وی با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب در سراسر استان افزود: برخی از موکب‌ها یک هفته به اربعین مانده، تا یک هفته بعد از اربعین حسینی فعالیت خواهند داشت.

رییس ستاد خدمتگزاران اربعین در استان همدان با اشاره به اینکه موکب‌های ورودی‌ شهر هنوز برپا نشده است یادآور شد: ۸۰ درصد ایستگاه‌‌های همدان مناسب شب‌ماندنی است و ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی دارند.

موسوی با اشاره به اینکه همدان در مسیر ۱۶ استان کشور قرار دارد عنوان کرد: این استان‌ها در ایام اربعین با عبور از همدان مهمان این شهر هستند و افتخار همدانی‌ها میزبانی از زائران امام حسین(ع) است.

وی یادآور شد: به منظور رسیدگی به مشکلات زائران، سامانه‌ ۳۱۳۸ طراحی شده که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی زائران از سراسر کشور است تا در صورت نیاز به مشکلات آنها رسیدگی شود‌.

 

تشکیل 14 کارگروه در راستای ساماندهی امور فرهنگی بانوان در اربعین حسینی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان از تشکیل کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان با ۱۴ کارگروه در راستای ساماندهی امور فرهنگی بانوان در مراسم پیاده روی اربعین همزمان با سراسر کشور خبر داد.

 فاطمه ستاری نوید   نیز با اشاره به اینکه همه ساله جمعیت ویژه ای از بانوان در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند افزود: به منظور ساماندهی، ارتقا سطح کیفی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان در برنامه ریزی، ساماندهی، آموزش و راهبری فرهنگی و تبلیغی زائران اربعین ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی خانواده و بانوان استان همدان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی ۲۲ موکب از استان همدان در کشور عراق پیش بینی شده است اظهار داشت: تلاش بر این است که با هماهنگی سازمان تبلیغات هر موکب یک مبلغ خانم داشته باشد که برای پاسخ به سوالات احکام و مسائل شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای در طول سفر و همچنین بحث‌های جهاد تبیین گام‌های مثبتی را بردارند و زیر ساخت‌ها برای حضور آنها تسهیل و فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه نماینده بسیج جامعه زنان، نماینده بنیاد حفظ و نشر آثار زنان در دفاع مقدس، نماینده بانوان سازمان تبلیغات، نماینده حوزه های علمیه خواهران و نماینده عتبات عالیات از اعضای ستاد هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی خانواده و بانوان استان همدان هستند خاطرنشان کرد: دبیر این ستاد، نماینده کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین بانوان(بعثه مقام معظم رهبری) تعیین شده است.

ستاری نوید اظهار داشت: تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی رسانه، علمی و پژوهش، هنر، ورزش، قرآن، نماز، ایثارگران، شعر و ادب، موسسات مردم نهاد، کودک و نوجوان، فرهیختگان و نخبگان، بین الملل و بهداشت در دستور کار این ستاد قرار دارد.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان، هدف از تشکیل و راه اندازی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین بانوان را استفاده از فرصت بسیار بی نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت دانست.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد جایگاه‌های ویژه برای اقامه نماز جماعت در موکب ها، شبکه سازی مبلغان، تولید محتوا برنامه، حمایت از تولیدات چند رسانه ای، برپایی نشست های تخصصی فرهنگی در موکب ها در دستور کار قرار دارد.

 

گفتنی است به منظور رسیدگی به مشکلات زائران، سامانه‌ ۳۱۳۸ طراحی شده که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی زائران از سراسر کشور است تا در صورت نیاز به مشکلات آنها رسیدگی شود‌.

 

 

کد خبر 1213163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha