ارائه تسهیلات کم بهره به ۲۵۷ عشایر متقاضی

سرپرست اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال، ۲۵۷ نفر از عشایر شهرستان شیروان تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

«قاسم رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: امسال از محل اعتبارات بودجه سراسری، 257 نفر از عشایر شهرستان تسهیلات دریافت کردند که 230 نفر جهت دامدار کارت، 7 نفر برای حوادث و خشکسالی و 20 نفر صندوق توسعه (کسانی‌که دام را بیمه کرده و در نوبت قرار داشتند) بودند.

 

سرپرست اداره امور عشایری شیروان عنوان کرد: امسال عشایر این شهرستان، 30 میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت، صندوق توسعه و وام خشکسالی دریافت کردند.

 

رضایی با بیان اینکه مشمولان تسهیلات شامل کسانی بودند که دفترچه بیمه عشایری دارند، کوچرو و عضو جامعه عشایری هستند می باشد، خاطرنشان کرد: تسهیلات دامدار کارت با کارمزد 15 درصد و بازپرداخت یکساله می باشد که به ازای هر راس دام 950 هزار ریال تسهیلات پرداخت می شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین تسهیلات صندوق توسعه با کارمزد 10 درصد و بازپرداخت یکساله برای هر راس دام 5 میلیون ریال و وام خشکسالی با کارمزد چهار درصد، بازپرداخت پنج ساله تا سقف 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

 

وی ضمن تاکید به عشایر شهرستان جهت بیمه دام خود تصریح کرد: تاکنون تعداد بسیار کمی از این قشر نسبت به بیمه دام خود اقدام کردند در صورتیکه بیمه دام برای مواقع حوادث طبیعی پشتیبان خوبی برای عشایر است که انتظار می رود حتما در این زمینه اقدام کنند.

 

 به گفته رضایی 20 درصد دام های عشایر شهرستان شیروان بیمه است.

 

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با دوهزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

کد خبر 1213170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha