ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی در راهپیمایی اربعین حسینی

حسنی خونسار،گفت: ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های عمومی و فراهم آوردن امکان اسکان زائرین در سالن مطالعه کتابخانه‌هایی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دارند از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب‌ها در این ایام است.

معصومه حسنی خونسار،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره به برپایی موکب اربعین ،گفت: ویژه‌ برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در سوگ چهلمین روز شهادت امام حسین‌(ع) با عنوان «سوگواره زائرین و جاماندگان اربعین حسینی» و با همکاری کتابخانه‌های عمومی و برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی در سه محور «محافل ادبی»، «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» و «برپایی موکب در استان و شهر مرزی قصرشیرین» برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه،با بیان اینکه در بخش «پویش‌ها، مسابقات و طرح تربیتی سلام بر امام حسین(ع)» با مشارکت همه‌جانبه کتابخانه‌های عمومی کشور (کتابداران و سایر مخاطبان) از روز ششم الی بیست و ششم شهریورماه برپا می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به سامانه مسابقات اربعین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی arbaeen.samakpl.ir مراجعه کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: با رایزنی ها و گفتگویی که با ادارات داشتیم امکانات خوبی جذب شد و در مجموع ۴ موکب در مرز خسروی ، شهر قصرشیرین ودر شهر کرمانشاه برپا کردیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، تصریح کرد: موکب راه کربلا در کرمانشاه میدان جمهوری اسلامی زائرسرای راه کربلا ؛ موکب قصرشیرین در  بلوار راه کربلا جنب پارک شاهد کتابخانه عمومی دهخدا این شهرستان و موکب خسروی در مرز بین المللی خسروی، بلوار راه کربلا،  جنب مسجد جامع خسروی قرار دارد و زائرین محترم می توانند از خدمات این مواکب بهرمند شوند. 

 

حسنی خونسار، با اشاره به اینکه  «برپایی موکب در استان‌ کرمانشاه» با شعار «اول کتاب عشق نامش حسین (ع) بود» در کنار خدمات سایر موکب‌ها، به ارائه خدمات فرهنگی به زائرین انجام خواهد گرفت، اظهار کرد:برگزاری برنامه‌های شعرخوانی آیینی، اجرای نمایش و پرده‌خوانی، ارائه و انتشار فایل کتاب صوتی، اجرای فعالیت‌های مناسب کودکان، نمایش نماهنگ، موشن‌گرافی و انیمیشن‌های متناسب با اربعین، نمایشگاه کتاب‌های عاشورایی از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب‌ها در این بخش هستند.

کد خبر 1213199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha