برگزاری سوگواره حسینی در روستای «قشلاق جیتو» قرچک

سوگواره حسینی در روستای «قشلاق جیتو» شهرستان قرچک برگزار شد و در آن برنامه های متعددی در راستای بزرگداشت فرهنگ عاشورا اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران،  دومین برنامه فرهنگی، مذهبی سوگواره حسینی دوشنبه شب با حضور قیصر پناه بخشدار مرکزی، دهیار و اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستای قشلاق جیتو بخش مرکزی قرچک برگزار شد.

 

مجید قیصر پناه بخشدار مرکزی قرچک، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اهمیت زنده نگه داشتن نهضت حسینی، گفت: زنده نگه داشتن نهضت حسینی یک تکلیف بزرگ برای همه مسلمانان است همانطور که امام خمینی (ره) تاکید داشتند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 

وی افزود: تبیین اهداف قیام حسینی و فلسفه عاشورا یک ضرورت است و باید نسل به نسل این اهداف و آرمان‌ها منتقل شود و ایجاد وحدت و تقویت ارتباط میان مسلمانان از اهداف بلند عزاداری‌های ماه محرم و صفر است، این عزاداری‌ها از جامعه‌ای پراکنده، قدرتی بزرگ می‌سازد و امت مسلمان را در برابر نفوذ دشمن متحد می‌کند نکته‌ای که در پیاده روی عظیم اربعین کاملاً در اوج خود به نمایش گذاشته می‌شود.

 

بخشدار مرکزی قرچک برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در سطح روستاها را یک وظیفه مهم و پشتوانه ای مهم در اعتلای فرهنگ جامعه دانست و اظهار داشت: برگزاری مراسم مذهبی و مناسبتی در روستاها می‌تواند همواره به ایجاد فضای معنوی در سطح روستاها منتهی شود و در این راستا دومین مراسم سوگواره با حضور اهالی روستای قشلاق جیتو برپا شد.

کد خبر 1213262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha