برگزاری هجدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس

کامرانی گفت: هجدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ۱۷ شهریور و با هدف شناخت فرهنگ غنی قیام حضرت سیدالشهدا (ع) در کانون پرورش فکری فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (سه شنبه 15 شهریور) از برگزاری هجدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این سوگواره عاشورایی 17 شهریور و با هدف شناخت فرهنگ غنی قیام حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری، اعضای کودک و نوجوان کانون سراسر فارس و مربیان و کارشاسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: «محمدرضا سنگری»، عاشوراپژوه، نویسنده و شاعر ادبیات آئینی و انقلاب نیز در این سوگواره حضور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این سوگواره عاشورایی امسال با عنوان «حواریون امام حسین (ع)» برگزار خواهد شد و روایت انسان‌ هایی است که هر چند به دین حضرت امام حسین (ع) نبودند اما همسفر کاروان حسینی شدند و به شهادت رسیدند.

کامرانی تاکید کرد: موضوع سوگواره با هدف برخورداری از بصیرت توسط کودکان و نوجوانان تعیین شده و محورهای آن شامل معرفی کتاب سوگواره، معرفی شخصیت، برپایی خیمه‌ حسینی، کتاب ‌سازی و  مداحی و در بخش ادبی سرایش و نوشتن شعر و داستان با موضوع عمومی «محرم، عاشورا، امام حسین(ع)» و موضوع ویژه «حواریون و یاران مسیحی امام حسین (ع)» است.

وی اعلام کرد: اعضای نوجوان مراکز، نونگاه و نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال) در استان، مربیان مراکز و کارکنان کانون پرورش فکری فارس مخاطب این سوگواره هستند.

کد خبر 1213287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha