مساجد بهترین پایگاه‌ها برای تبیین معارف دینی و رفع شبهات هستند

حجت‌الاسلام آذرافروز گفت: با توجه به‌ تأکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسئله جهاد تبیین، مساجد بهترین پایگاه‌ها برای تبیین معارف دینی و رفع شبهات هستند.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با بیان اينکه نخستين اقدام پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت از مکه به مدینه، ساخت مسجد بود اظهار کرد: مساجد به عنوان محوری اساسی برای کار جمعی و اجتماع مسلمانان به حساب می‌آیند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: مساجد اهمیت خاصی در آموزه‌های دینی و معارف اسلام دارند و به خانه‌های خداوند در زمین متعال منتسب شده‌اند.

 

وی اذعان کرد: مساجد از مهم‌ترین مراکز برای رسیدن به خداوند و یکی از پاکترین محل‌ها و مانند نوری بر روی زمین هستند که آداب، شرایط و احکام خاص خود را دارند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: اجتماع مؤمنان در مساجد سبب می‌شود با هم گفت‌وگو داشته باشند و ضمن کمک به همدیگر، مسائل و مشکلات منطقه و محل زندگی خود را مطرح کنند.

 

وی با بیان اینکه روحانیون حاضر در مساجد باید معارف دینی را بیان کنند و به رفع شبهات در مسائل مختلف بپردازند عنوان کرد: با توجه به‌ تأکید و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسئله جهاد تبیین، مساجد بهترین پایگاه‌ها برای تبیین معارف دینی و رفع شبهات هستند.

 

مسئول برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: مسئولان‌ و دستگاه‌های مربوط باید برای رونق و احیای مساجد تلاش کنند تا شاهد ایفای نقش مساجد به عنوان‌ قلب تپنده هر محله باشیم.

کد خبر 1213295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha