عقب ماندگی حوزه گردشگری باید جبران شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه از زمان تاسیس خراسان شمالی، اقدامات مناسب در حوزه گردشگری انجام نشده است، تأکید کرد: عقب ماندگی حوزه گردشگری باید جبران شود.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدعزت‌الله ضرغامی» صبح امروز چهارشنبه (۱۵ شهریور) در جریان سفر به خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان شمالی موقعیت برجسته گردشگری طبیعی، مراکز زیارتی و صنایع دستی گرانبهایی دارد، افزود: با استفاده از پتاسیل‌های موجود در استان باید اقدامات مناسب در حوزه گردشگری در این منقطه صورت گیرد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: خراسان شمالی از لحاظ گردشگری و تاریخی برجسته است و از زمانی که تاسیس شده اقدامات درخور و شایسته این منطقه انجام نشده است.

 

صرغامی با اشاره به اینکه بخشی از این اقدامات به حوزه گردشگری باز می‌گردد و همکاران ما با تلاش مضاعف، باید این عقب‌ماندگی در برنامه های توسعه‌ای این استان جبران کنند، گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون زائر از خراسان شمالی عبور می کنند و باید با ایجاد جاذبه.های گردشگری تاریخی- مذهبی ماندگاری مسافران را افزایش داد.

 

وی به صدور مجوزهای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: از طریق پنجره واحد سرمایه گذاری نقاط با پتانسیل بالا برای علاقه‌مندان به حوزه گردشگری مشخص شده است.

 

ضرغامی با بیان اینکه این سامانه مدام در حال تکمیل و به روز شدن است، عنوان کرد: در این سامانه ۱۸۰ نقطه برای سرمایه‌گذاری معین شده و شرایط و پتانسیل‌های موجود نیز قابل دسترسی است.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: اعطای مجوزها نیز به مراکز استان ها تفویض شده تا سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی خسته‌کننده اداری نشوند.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف کلنگ‌زنی چند پروژه گردشگری، بازدید از آثار باستانی خراسان شمالی و حل مشکل چند اثر تاریخی به استان خراسان شمالی سفر کرده است.

کد خبر 1213314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha