بقاع متبرکه ظرفیت تبدیل شدن به مقاصد گردشگری دینی -تاریخی را دارد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بقاع متبرکه با توجه به شرایط و همچنین قدمتی که دارد، پتانسیل تبدیل شدن به مقاصد گردشگری دینی و تاریخی را دارد.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدعزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز سه شنبه در جریان سفر به خراسان شمالی، بر مزار شهدای گمنام بجنورد حضور یافت و پس از غبارروبی و عطر افشانی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کرد.

 

ضرغامی همچنین از فضای امامزاده سیدعباس علیه السلام بجنورد بازدید کرد و گفت: محیط بسیار خوبی در این امامزاده ایجاد شده و در عین سادگی، حس معنویت دلنشینی را به زوار منتقل می‌کند.

 

وی افزود: بخش هایی از این امامزاده نیاز به تغییرات کوچکی دارد تا فضای امام‌زاده منظم شود.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: همکاران ما در اداره کل در راه بهبود فضای امامزاده تمام تلاش خود را داشته باشند.

 

ضرغامی با اشاره به اینکه امام‌زاده سیدعباس (ع) فاصله اندکی با معابر اصلی شهر دارد، عنوان کرد: بخشی از این امامزاده به مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس تعلق دارد و باید فضایی صمیمانه‌ای ایجاد شود تا مقصدی برای مردم باشد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف کلنگ‌زنی چند پروژه گردشگری، بازدید از  آثار باستانی خراسان شمالی و حل مشکل چند اثر تاریخی به استان خراسان شمالی سفر کرده است.

 

 

کد خبر 1213345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha