دادن فرصت دیده شدن به جوانان گامی موثر در نخبه پروری است

حجت الاسلام حسینی گفت: تاریخ نشان داده هر جا که مردم را باور کرده ایم به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کرده ایم. امروز نیز باید در حوزه های مختلف به جوانان فرصت دیده شدن بدهیم و آنان را باور کنیم تا بتوانیم برای آینده نخبگان موثری را تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،«حجت ‌الاسلام سید جلال حسینی» امروز سه شنبه (۱۵ شهریور) در آئین رونمایی از کتاب «منتخب القصائد» اولین اثر چاپ شده توسط آستان قدس رضوی همزمان با روز صنعت چاپ، ضمن تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی گفت: در معارف دینی و قرآنی آنچه که همواره بر آن تاکید شده و به ما آموخته اند این است که مقصود از رسیدن به معنای انجام کار گروهی است، همانگونه که در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است. هم افزایی و همکاری در انجام کارها باعث رقم خوردن اتفاقات موثر و مفیدی می شود.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به آئین رونمایی از کتاب «منتخب القصائد»، افزود: با دیدن افراد جوانی همچون مصطفی لعل شاطری دو حس متضاد خوشحالی و غم را در خود احساس می کنم. خوشحالی از این باب که فردی با این سن با ابتکار و در دست گرفتن موضوعی مناسب با شهامت به تحقیق و تفحص در یک حوزه خاص می پردازد و ناراحتم از این بابت که تعداد این محققین بسیار کم است.

 
وی تصریح کرد: تاریخ نشان داده هر جا که مردم را باور کرده ایم به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کرده ایم. امروز نیز باید در حوزه های مختلف به جوانان فرصت دیده شدن بدهیم و آنان را باور کنیم تا بتوانیم برای آینده نخبگان موثری را تربیت کنیم.


حجت الاسلام حسینی از پیشنهاد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برای ایجاد اتحادیه کتابخانه های عمومی جهان اسلام استقبال و اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1213393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha