پرده خوانی واقعه عاشورا  در موکب های اربعین

معصومی گرجی گفت: همزمان با پیاده روی اربعین، ویژه برنامه «مسیر عاشقی» با پرده خوانی روز عاشورا و شهدای مدافع حرم توسط «جواد آقاپور» با حمایت و همراهی حوزه هنری مازندران در عراق صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «مهدی معصومی گرجی» امروز(۱۵شهریور) در گفتگو با خبرنگاران به فعالیت هنرمندان استان مازندران در حوزه آئینی اشاره و اظهار کرد: در طول محرم و صفر هنرمندان و عکاسان این خطه از شمال کشور که پیشینه قوی در حوزه آئینی و پاسداشت شعائر دینی ویژه ایام اقامه عزای سیدو سالار شهیدان امام حسین(ع) دارند، آثار فاخری را خلق می کنند.

 

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه همچنین هنرمندان استان با همراهی این نهاد انقلبای برنامه های فرهنگی هنری ویژه ای را برای زائرین امام حسین(ع) و جاماندگان از اربعی در فضای حقیقی و مجازی تدبیر می کنند،‌گفت: امسال همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، آیین پرده خوانی واقعه عاشورا به همت یک هنرمند پرده خوان و تعزیه گردان دیار علویان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری مازندران پیش از این و در سال های گذشته نیز در مسیر پیاده روی روز اربعین به اجرای برنامه هایی از جمله کارهای نمایشی و نمایشگاهی ( عکس و...) پرداخته است، افزود: جواد آقاپور از هنرمندان فعال حوزه هنری مازندران است که در کار نقالی، تعزیه گردانی و آثار نمایشی تجربه های خوبی دارد و این بار در مسیر پیاده روی اربعین به اجرای چند برنامه خواهد پرداخت.

 

معصومی گرجی با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی مذهبی با عنوان «مسیر عاشقی » در کشور عراق اجرا می شود، ادامه داد: طی هماهنگی صورت گرفته مقرر شد که این هنرمند مازندرانی در موکب های مختلف در مسیر پیاده روی بویژه  شهرهای کربلا و نجف به اجرای برنامه بپردازد.

 

وی گفت: این برنامه با پرده خوانی روز عاشورا، نقل شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت پذیرای زائران ایرانی و غیر ایرانی اباعبدالله (ع) خواهد بود.


 

کد خبر 1213430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha