تولید سالانه ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در کاشان و آران و بیدگل

فرماندار ویژه کاشان گفت: سالانه افزون بر ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، محمدشریف زارعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سالانه افزون بر ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تولید می شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان کاشان افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در منطقه  اشتغال دارند و ۲۷ کشور مطرح و بزرگ دنیا مقصد صادرات فرش ماشینی این منطقه است.

 

زارعی در ادامه بیان داشت: امسال در مجموع بیش از ۱۴۵ شرکت از سراسر کشور اقدام به دایر کردن غرفه در نمایشگاه کرده اند که سهم کاشان و آران و بیدگل ۶۰ غرفه است.

 

فرماندار کاشان تصریح کرد: حضور بی نظیر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع فرش ماشینی با طرح های جدید و به روز در نمایشگاه باعث افتخار است و از طرفی ضرورت حمایت از آنان را دو چندان می کند.

 

محمدسریف زارعی ظرفیت اسمی تولید فرش ماشینی در کشور را طی یکسال ۱۱۰ میلیون متر مربع دانست و تاکید کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری مطلوب و حمایت های مناسبی که از این صنعت در منطقه صورت گرفت سهم منطقه کاشان از این میزان ۷۰ میلیون متر مربع است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد از مازاد تولید فرش ماشینی  به ۲۷ کشور دنیا صادر می شود که در صورت فراهم شدن‌ شرایط مورد نیاز این حجم از صادرات تا ۵۰ درصد افزایش می یابد.

 

فرماندار کاشان افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان، منطقه کاشان می تواند در آینده میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد که یقینا می تواند منبع ارزی خوبی برای کشور باشد.

کد خبر 1213473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha