«سرویس ۴۵۶» برای ارائه اینترنت ایمن به کودکان و نوجوانان رونمایی شد

سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) در چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی با حضور وزیران ارتباطات و فرهنگ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار و در آن سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) رونمایی شد.

 

بنابراین گزارش، راه‌اندازی سرویس اینترنت کودک و نوجوان (سرویس ۴۵۶) سه امکان را برای خانواده به‌منظور حفاظت از کودکان در فضای مجازی فراهم می‌ آورد؛ نخست با شماره‌گیری #۴۵۶*، دوم از طریق سایت https://۴۵۶.ir و سوم از طریق اپلیکیشن ۴۵۶ این امکان برای خانواده‌ها فراهم‌شده است تا دسترسی کودکان و نوجوانان خود به اینترنت را متناسب با سن و شرایط هر کدام تعریف و مدیریت کنند. به این منظور چهار سطح دسترسی تعریف شده است که در قالب چهار رنگ سبز، سفید، زرد و نارنجی تعریف شده است که فعلا رنگ سبز (برای کودکان زیر ۵ سال) در اپراتورها فعال شده است و به زودی سایر دسترسی ها نیز تعریف خواهد شد.

 

همچنین یک امکان دیگر و با انعطاف بیشتری در قالب اپلیکیشن فراهم‌شده، در این حد که پدر و مادر می‌توانند انتخاب کنند چه سرویس، چه سایت و یا چه اپلیکیشینی برای کودکان فعال شود و برای هر کدام از اعضای خانواده می توانند سطح دسترسی ویژه مربوط به وی را تعریف کنند. کار دیگری هم که به‌مرور تکمیل می‌شود که نمونه آن‌هم در کشورهای اروپایی فعال‌شده است فراهم کردن دسترسی ایمن به خدمات پایه و مهم مثل موتورهای جستجو و دانش نامه ها است تا از طریق آن کودک در معرض محتوای نامناسب قرار نگیرند که این خدمات در قالب سایت https://۴۵۶.ir  از امروز در دسترس مردم عزیز است.

کد خبر 1213499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha