جهاد تبیین جزو محتوای برنامه های هیئت‌های مذهبی قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی گفت: جهاد تبیین قطعا با هدایتگری و مشخص شدن اولویت هیئت‌های مذهبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در راس محتوای کاری هیئت‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اقدامات حضرت زینب کبری (س) پس از قیام عاشورا جهاد تبیین بود، اظهار کرد: وقتی حضرت زینب (س) خباثت های یزید و لشکریانش را برای مردم شرح می دادند و از حقانیت حضرت سیدالشهدا (ع) و یارانشان سخن گفتند، تبیین وقایع می کردند.

 

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: ما که خود را پیرو حضرت زینب کبری (س) می دانیم در چنین ایامی که با ایام اسارت آل الله (ع) در سال  هجری قمری همزمان است، باید از ظرفیت و فرصت مجالس حسینی برای جهاد تبیین استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: جهاد تبیین قطعا با هدایتگری و مشخص شدن اولویت هیئت های مذهبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در راس محتوای کاری هیئت ها است. هر هیئتی باید از مداح و منبری خود بخواهد که حقایق روز را برای مردم تبیین کنند تا مردم در شناخت لشکریان یزید و معاویه در عصر ما آشنا شوند.

 

اکرمی گفت: مبلغان دینی باید کاملا عالمانه و شفاف و صریح و مستند و محققانه هم درباره تاریخ اسلام و هم درباره تاریخ انقلاب اسلامی صحبت کنند. حتما جوانی که از جنایت های طاغوت و صهیونیست ها مطلع شود، ذات و فطرت پاک او نمی تواند پذیرای حق نباشد. بنابراین خطبا و مداحان و شاعران به این حقیقت در مجالس روضه و فعالیت های تبلیغی خود توجه کنند.

 

وی ابراز کرد: اسلام دین روشنگری و بصیرت افزایی و سخن گفتن با فطرت انسان ها بنابراین مسئولان هیئت های مذهبی با این روش هیئت ها را مدیریت کنند و برنامه های فرهنگی را برگزار کنند.

 

کد خبر 1213546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha