لزوم وجود یك نقشه راه برای تعیین تكلیف تجدیدپذیرها

بیگی نژاد وجود یك نقشه راه برای تعیین تكلیف تجدیدپذیرها را ضروری دانست و گفت: با وجود اینكه گفته می شود باید از انرژی های تجدیدپذیر در كشور حمایت كرد اما چون باور قلبی نسبت به این قضیه وجود ندارد در عمل حساب دو دو تا چهار تا مطرح می شود.

به گزارش خبرگزاری بستان، هادی بیگی نژاد، عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت گو درمورد چالش های توسعه انرژی های تجدیدپذیر وجود یك نقشه راه برای تعیین تكلیف تجدیدپذیرها را ضروری دانست و گفت: با وجود اینكه گفته می شود باید از انرژی های تجدیدپذیر در كشور حمایت كرد اما چون باور قلبی نسبت به این قضیه وجود ندارد در عمل حساب دو دو تا چهار تا مطرح می شود.

 

وی با بیان اینکه میزان حمایت از تجدیدپذیرها كمتر از حمایت از حرارتی هاست افزود: متأسفانه ما تاكنون شاهد اجرای حتی یك طرح مطالعاتی و سند جامع برای مسئله تجدیدپذیرها نبودیم. تصمیم گیران این عرصه، اول باید ابهامات خود را برطرف كنند.

 

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباراتی كه امسال مجلس یازدهم برای حمایت از انرژی های تجدیدپذیرها در نظر گرفته اعتبارات خوبی است و نسبت به سال قبل افزایش پیدا كرده است، گفت: تا زمانی كه ابهامات مدیران ذیربط باقی بماند و حمایتی هم نشود این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت به عنوان مثال ارتباط و نحوه اتصال مجموعه های تجدیدپذیر به شبكه از جمله مسائلی است كه درمورد آن ابهام وجود دارد و باید درخصوص این دست مسائل ابهام زدایی شود تا با موافقت دولت یك سند اجرایی با مشورت كارشناسان این عرصه تنظیم و تصویب شود.

کد خبر 1213577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha