فعالیت ٧ موکب در سطح شهرستان سنقر و کلیایی برای زائران اربعین حسینی

مرتضوی،گفت: با توجه به آغاز راهپیمایی اربعین حسینی جهت رفاه حل زوار هفت موکب در سطح شهرستان سنقر و کلیایی برپا شده است.

غلامرضا مرتضوی ،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه ،با اشاره به فعالیت موکب اربعین در سطح شهرستان سنقر و کلیایی،گفت: در حال حاضر ٢ موکب در ورودی و خروجی شهر و ۵ موکب در داخل شهر فعالیت دارند. 

 

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی، افزود: فعالیت موکب ها در حوزه اسکان، تغذیه و فعالیت های فرهنگی می‌باشد که با ظرفیت ۴ هزار نفر اسکان و تغذیه هزار نفر در هر وعده، پذیرای زائران اربعین حسینی هستند. 

 

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز خادمان حسینی در موکب های مستقر شده‌اند و در حال آماده‌سازی فضا به منظور پذیرایی از زائران هستند. 

 

مرتضوی ،تصریح کرد:بسیاری از زائران اربعین مستقر در شهرستان اغلب از استان های شمال غربی کشور از جمله زنجان، تبریز، ارومیه  هستند که هر ساله از مسیر سنقر به کرمانشاه به علت ترافیک سبک تر و مسیر کوتاه تر تردد می کنند که این امر موجب شده در این ایام شهرستان سنقروکلیایی پذیرای زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

 

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی،اظهار کرد:اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بسان یک نهضت عظیم فرهنگی، در جامعه دینی و آیینی ما و تمامی مسلمانان جهان شناخته شده است و میلیون‌ها نفر را در ایام عزای سالار شهیدان، در این مسیر با خود همراه می‌کند. 

کد خبر 1213639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha