اربعین نماد اتحاد و همدلی مسلمین جهان/پیاده رویی جا ماندگان اربعین در همدان

حجت الاسلام نظیری گفت: در روز اربعین جاماندگان اربعین مسیری را به سمت یکی از بقاع متبرکه همدان و مکان‌های تعریف شده طی می‌کنند که البته تلاش شده فضا کمی شبیه‌سازی شود.

 

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه پیاده روی اربعین نماد اتحاد و همدلی مسلمین جهان است، گفت:  اربعین نمادی از جاودانگی عاشورا  است و راهیپمایی عظیم اربعین حسینی یكی از نشانه ها و نمادهای انقلاب اسلامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان  راهپیمایی اربعین حسینی را شكوه میلیون ها انسان دلداده در بین مسیر نجف تا كربلا دانست و اضافه کرد: در این راهپیمایی افرادی از همه مناطق، اقلیم ها و گویش ها در آن شركت می كنند و یک جبهه مقاومت علیه استكبار جهانی را تشكیل می دهند.

 

نظیری با بیان اینکه پیاده‌روی جاماندگان اربعین را هم داریم و برنامه‌ریزی لازم در تمام شهرستان‌ها انجام شده است، عنوان کرد: مسیر حرکت، مبدا و مقصدها مشخص شده تا نمایی از پیاده روی اربعین حسینی برای کسانی که نتوانستند در این برنامه معنوی حضور یابند، باشد.

وی تصریح کرد: در روز اربعین جاماندگان مسیری را به سمت یکی از بقاع متبرکه همدان و مکان‌های تعریف شده طی می‌کنند که البته تلاش شده فضا کمی شبیه‌سازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه توجه به جهاد تبیین در فضای فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین و حضور کاروان پیام‌رسانان عاشورا، حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقع نقش جهاد تبیینی بود که این بزرگواران بعد از عاشورا نقش ایفا کردند.

وی بیان کرد: سعی می‌کنیم‌ در فضای پیاده‌روی‌ها و موکب‌ها تا جایی که امکان دارد، جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهیم و مردم را به ایفای نقش دعوت کنیم.

کد خبر 1213643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha