۲۰ نفر از خدام امام زاده حمزه رضا(ع) به کربلای معلی اعزام شدند

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: روز گذشته ۲۰ نفر از خدام آستان مقدس امام زاده حمزه رضا(ع) این شهرستان به کربلای معلی اعزام شدند.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: روز گذشته 20 نفر از خدام آستان مقدس امام زاده حمزه رضا(ع) این شهرستان در قالب یک کاروان از راه زمینی به کربلای معلی اعزام شدند که از این تعداد 10 نفر زائر اولی بودند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: البته تعداد 5 نفر از خدام بقاع متبرکه جهت خدمت رسانی به زائرین و کاروان ها به موکب های ایجاد شده توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز کشور مستقر شدند.

 

علیپور خاطرنشان کرد: براساس برخی از نقل ها اسیران کربلا روز 20 صفر سال 61 قمری در بازگشت از شام برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند، البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی تصریح کرده اند  که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند.

 

وی تصریح کرد: همچنین جابربن عبدالله انصاری در این روز به عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است، براساس قول مشهور سر امام حسین(ع) در روز اربعین  به بدنش در کربلا ملحق شد.

 

وی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین یک مراسم و گردهمایی مذهبی است که توسط مسلمانان و به صورت پیمودن راه به صورت پیاده از اطراف مرزهای عراق به طرف کربلا در جنوب بغداد در کشور عراق و به منظور زیارت و جمع شدن مسلمانان در چهلمین روز پس از واقعه عاشورا انجام می‌شود. این مراسم از سال ۲۰۱۴ به بزرگترین پیاده‌روی و گردهمایی عمومی سالانه در جهان تبدیل شده‌ است.

 

 

کد خبر 1213647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha