دشمن با پروژه نفوذ به دنبال تضعیف روحیه انقلابی است

قویدل با تاکید بر هوشیاری مردم و مسئولین در برابر نفوذ دشمن گفت: دشمن با پروژه نفوذ به دنبال تضعیف روحیه انقلابی و شکست انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نشست «بصیرت افزایی سیاسی انقلابی» با حضور «مظفر نامدار» از کارشناسان و محققین حوزه انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه، ۱۶شهریور) با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت و مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(ص) رشت و معرفی کتاب« روند تحول قدرت نرم در سیاست خارجی آمریکا ۱۷۹۲-۲۰۱۲ » و «بازگشت از نیمه راه» در سالن اجتماعات زنده یاد دکتر رحمدل خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

 

« پوریا قویدل»  هدف از برگزاری این نشست را بصیرت افزایی در برابر توطئه های دشمن دانست و گفت: دشمن با پروژه نفوذ به دنبال تضعیف روحیه انقلابی و شکست انقلاب اسلامی ایران است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت با تاکید بر هوشیاری مردم و مسئولین در برابر نفوذ دشمن اظهارکرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشاتشان بر پروژه نفوذ تاکید کرده و خواستاری هوشیاری و مقابله مردم و مسئولین با این نفوذ در ابعاد و حوزه‌های مختلف شد.

 

 

وی در ادامه به معرفی کتاب « بازگشت از نیمه راه » نوشته « محمدعلی الفت پور » پرداخت. به گفته فردی مقدم این کتاب به جریان شناسی مخالفت‌ها و مخالفان با جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون پرداخته است.

 

قویدل با بیان اینکه این اثر جریان شناسی مخالفت‌ها با رهبری و نظام جمهوری اسلامی ایران است اذعان کرد: این کتاب خط واقعه نگاری درباره ۳۲نفر از کسانی­  که ابتدا با انقلاب بوده و بعد از قافله انقلاب به دلایل مختلف جدا شده­‌اند را ترسیم می­‌کند. 

 

وی تاکید کرد: مؤلف اعتقاد دارد این ۳۲ نفر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ سیاسی ایران برخوردارند، از این رو تلاش کرده تا به آنها پرداخته شود.

 

 

در ادامه این نشست « فردی مقدم» فعال فرهنگی و فرمانده پایگاه بسیج شهید املاکی به معرفی کتاب « روند تحول قدرت نرم در سیاست خارجی آمریکا ۱۷۹۲-۲۰۱۲ » اثر «ابراهیم متقی» پرداخت و گفت: در این کتاب نویسندگان فرایند تحول مداخله‌گری آمریکا در مناطق مختلف جهان با اسم جنگ نرم را بررسی کرده‌اند. حربه‌ای که آمریکا از قرن هیجدهم با نام آزادی و حقوق بشر آغاز کرد و تا امروز که دست او کاملا در مجامع بین‌المللی رو شده، مذبوحانه به آن ادامه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه "متقی" نویسنده کتاب معمولا فراجناحی عمل می‌کند و این خصیصه مهم وی را در برابر سایر نویسندگان حوزه سیاسی برجسته کرده است اذعان کرد: اثر در سیزده فصل تدوین شده است. فرآیند تحول مداخله‌گرایی و کاربرد قدرت نرم در آمریکا، مداخله‌گرایی ساختاری، جنگ نرم آمریکا در اقمار اتحّاد جماهیر شوروی، آینده‌پژوهی جنگ نرم، جنگ نرم آمریکا در قرن 21 و فرآیندها و نشانه‌های قدرت نرم در مداخله‌گرایی از جمله مباحث و محورهای اصلی این پژوهش هستند.

 

 

 

 

کد خبر 1213656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha