موکب های کانون‌ های مساجد استان سمنان میزبان زائران اربعین حسینی  می شوند

حجت الاسلام موسوي با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان یک همایش عظیم دینی، گفت: همزمان با فرارسيدن اربعين حسيني ۱۰ موکب از کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان به زائرين حسيني خدمات رساني مي کنند.

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ ضمن بیان جایگاه واهمیت اجتماع بزرگ اربعین حسینی،گفت: اربعین حسینی همایش بزرگی از اقتدار اسلام در جهان می باشد که ارادتمندان به آستان امام حسین(ع) از نقاط مختلف جهان در این مراسم باشکوه حضور دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد و از مهمترین دلایل آن حفظ شعائر الهی و ایجاد همبستگی است افزود: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر اتحاد و انسجام جهان اسلام در برابر کفر، بلکه از برکات و خیراتی نیز تأثیرگذار است به‌طوری‌که می‌توان گفت پیاده‌روی اربعین آثار معنوی، اجتماعی و سیاسی هم به همراه دارد.

 

وی  خدمت رسانی به زائرین اهل بیت(ع) و بویژه زائرین کربلای معلی را، افتخار بزرگی دانست وگفت: مردم ایران اسلامی به خوبی از این نعمت بهره مند می شوند.

 

حجت الاسلام از برنامه ها وخدمات مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام اربعین حسینی خبردادوافزود: تعداد ۱۰ موکب از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به زائرین حسینی در داخل و خارج از کشور خدمات دهی خواهند کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: موکب سیار رسانه ای کانون فرهنگی هنری مصلی سمنان نیز با اعزام نیرو در نجف و کربلا به زائرین حسینی خدمات رسانی می کند.

 

پویش از مسجد محل تا آسمان حرم در کانون های مساجد استان سمنان برگزار می شود

حجت الاسلام موسوي تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با راه اندازی پویش«از مسجد محل تا آسمان حرم» در این همایش بزرگ شرکت خواهند کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: همه ساله در ایام اربعین حسینی این پویش توسط بچه های مسجد و به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد راه اندازی می شود.

 

وی افزود: در این پویش هر کانون مسجد اقدامات لازم برای خدمت به زائرین حسینی را در حد توان در حوزه های مختلف اسکان،پذیرایی،خدمات فرهنگی،هنری و رسانه ای را در داخل وخارج از کشور انجام می دهد.

کد خبر 1213666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha