اعزام رایگان زوارالحسین(ع) از مازندران به عتبات عالیات

سلگی از اعزام رایگان زوارالحسین(ع) از مازندران با ۴۰اتوبوس به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «روح الله سلگی» امروز(۱۶شهریور) در آئین بدرقه خادمین و زائرین اربعین حسینی که در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، با تدبیر استاندار مازندران بنا براین گذاشتیم که به جای اینکه مراسم راهپیمایی فقط در مقصد برگزار شود یک حرکت نمادین را از مبدا آغاز کردیم که یک حرکت نرم فرهنگی و تبلور قدرت نرم تشیع است، اظهار کرد: مازندران دیار علویان که هزار و ۲۰۰سال قدمت ارادت به اهل بیت و امام حسین(ع) را درکارنامه دارد این زنجیره عشق به سیدالشهدا(ع) را امروز در قالب اعزام زائرین اربعین ادامه داد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه امروز سال۱۴۴۴هجری قمری و سال ۱۴۰۱هجری شمسی این پیوند ناگسستنی بین مردم دیار علویان در دوران شمسی با قمری برقرار و مستحکم تر از گذشته شده است و سیر تکاملی خود را با اعزام کاروان های اربعین متبلور می کند، افزود: امروز زوارالحسین (ع) با حدود ۴۰اتوبوس به صورت رایگان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۷اتوبوس در منطقه غرب استان با محوریت شهرستان چالوس اعزام خواهیم داشت، ادامه داد: باقی اتوبوس ها از شهرستان ساری اعزام می شوند.

 

سلگی با بیان اینکه برای اولین بار در راه های مواصلاتی سوادکوه، آمل و چالوس با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی جهت پذیرایی از زائرین اربعین خواهیم داشت، گفت: مازندران به دلیل اینکه به جهت حضور میلیون ها گردشگر درمعرض تهدیدات فرهنگی است باید دژ مستحکمی دربرابر خرده فرهنگ هایی که نسبتی با این استان ندارد ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد:  در تجلیل و تکریم ارزش ها و اصولی که در گذشته مردم استان به آن پایبند بوده و هستند باید فعالیت های فرهنگی انجام دهیم که فرهنگ و آداب و رسوم مردما ناین دیار حفظ و تقویت شود.

کد خبر 1213695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha