شیراز شهر هنر عاشورایی است

قانعی گفت: برگزاری برنامه های مختلف آئین ها و مناسبت های مذهبی و عاشورایی در شیراز موجب می شود تا بتوانیم شیراز را شهر هنر عاشورایی بنامیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «حمیدرضا قانعی»، امروز (چهارشنبه 16 شهریور) در آئین گشایش نمایشگاه «چیدمان عاشورایی هنر و حماسه» گفت: اقدامات و توجه سازمان فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز در توجه ویژه به آئین ها و مناسبت های مذهبی و عاشورایی مطلوب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: برگزاری برنامه های تعزیه در گوشه و کنار فارس، کنگره جهانی «حضرت محمد (ص)» و موکب «هنر نبوی»، رویداد ویژه و هنرمندانه «کشتی نجات» در دهه اول محرم، اولین دوره سوگواره ملی «آواها، نواها و آئین های عاشورایی» در شیراز، سی و هفتمین دوره شب شعر عاشورا، افتتاح نمایشگاه «چیدمان عاشورایی هنر و حماسه» و ... نمونه برنامه های مذهبی است که نشان می دهد که می توانیم، شیراز را شهر هنر عاشورایی بنامیم.

وی اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هر پیام، دعوت، انقلاب و هر تمدن و فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود.

قانعی تاکید کرد: نمایشگاه «چیدمان عاشورایی هنر و حماسه» از بهترین قالب های هنری برای ارتباط با عموم مردم است و با برپایی در یکی از پر رفت و آمدترین محیط های شهری شیراز زمینه بیشتر دیده شدن آثار هنرمندان را فراهم می کند.

کد خبر 1213699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha