خدمتی از نوع عشق و دلدادگی/ وقتی دلها خادم زائرین اباعبدالله(ع)می‌شود

با نزدیک شدن به اربعین حسینی، خادمان ماسال عازم کربلای معلی شدند تا با جان و دل خادمی زوارالحسین(ع) را کنند، خدمتی از نوع عشق و دلدادگی؛ خدمتی که نمی‌توان آن را در کلمات توصیف کرد.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: اربعین حسینی تجلی عشق شیعیان اباعبدالله (ع) به این امام بزرگوار است، عشقی که باعث شروع سفری جذاب می‌شود، با فرا رسیدن اربعین حسینی، شور غیر قابل وصفی شیعیان و دوستداران حضرت ابا عبدالله (ع) را در برمی‌گیرد.

 

تا چند روز پیش هر هیئتی در کوچه و خیابان و یا محله خود علمش به راه بود تا به عزادارای اباعبدالله حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش بپردازد، اما با اتمام دهه اول محرم بچه هیئتی‌ها کارشان تمام نشده استهنوز پیراهن‌های سیاه را بر تن دارند و با نزدیک شدن به اربعین حسینی، عازم کربلای معلی می‌شوند تا با جان و دل خادمی زوارالحسین(ع) را کنند، خدمتی از نوع عشق و دلدادگی؛ خدمتی که نمی‌توان آن را در کلمات توصیف کرد.

 

اینجا هرکسی برای دلش خادم حسین(ع) می‌شود؛ فرق نمی‌کند، مسئول باشی که برای دیدنش باید وقت بگیری یا راننده و کارگر؛ همه در کنار هم برای خدمت در موکب حضور دارند.

 

*شوق خادم بودن برای زائرین حسینی

باورش کمی سخت است که درگیر مسائل دنیایی خود باشیم و ناگاه ببینيم که مردمي فارغ از تمامی مشکلات دنیا کوله بار سفر بسته و به سوی قبله عشاق، حرم اباعبدالله الحسین(علیه السلام) سفر می کنند تا خادمی زوار را کنند.

 

حس و حال عجیبی بر فضا حاکم بود؛ عده ای زائر بودند و عده ای هم برای بدرقه آمده بودند، داخل مسجد پر از انبوه جمعیت بود و «زیارت عاشورا» با سوز و گداز متفاوت تری از دیگر روزها قرائت می شد... «السلام علیک یا اباعبدالله ...» مردم به نشانه ادب می ایستند و به سید و سالار شهیدان سلام می دهند.

 

می گفت « این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... » صدای گریه از داخل و خارج مسجد زمین و آسمان را به لرزه می آورد؛ تشخیص اینکه این گریه بیشتر زبان حال دلهای سوخته همراهان است یا اشک شوق لحظات پایانی دیدار زائران؛ سخت شده بود.

 

دقیق تر که می شدی؛ می توان فهمید که همه حاضران از اعماق دل همنوا با مداح زمزمه می کنند؛ «دلم هواتو کرده* منو ببر به کربلا حسین* یاد چشاتو کرده* منو بخر تو رو خدا حسین* اگه تو رو نبینم* دق می کنم من می میرم حسین» ... .

 

آری، دومین کاروان خدام موکب اربعین حسینی از شهر ماسال عازم کربلای معلی شدند تا هر کسی به نوبه خود سهمی هر چند کوچک در پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشند.

 

 

*از پذیرایی و اسکان تا اجرای برنامه های فرهنگی در موکب ماسال

«غلامرضا گیل چالانی» در این راستا به خبرنگار شبستان اظهار کرد: موکب‌ ماسال در بحث اسکان و پذیرایی در خدمت زائران اربعینی است.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه این موکب از 15 تا 27 شهریور ماه آماده خدمات رسانی به زوار است افزود: 60 نفر به عنوان خادم این موکب هستند که اکنون 20 نفر برای آماده سازی اولیه موکب اعزام شده‌اند و 40 نفر بعدی امروز( چهارشنبه،16شهریور) اعزام ‌شدند.

 

وی با بیان اینکه این موکب روزانه بین 300 تا 500 نفر را اسکان می‌دهد و پذیرایی می‌کند گفت: سه پرستار و یک پزشک هم همراه موکب به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

 

چالانی تصریح کرد: مداحی، قرائت زیارت عاشورا، زیارت اربعین و دمام زنی از جمله برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده این موکب برای خدام و زائران پیاده روی اربعین حسینی(ع) است.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: تا کنون مردمان ولایی ماسال اقدام به پرداخت 180 میلیون تومان نذورات نقدی و مقدار زیادی برنج، حبوبات و ... کرده‌اند.

 

*خادمی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) افتخار است

«فرزام امیری» با بیان اینکه چهارمین بار است به عتبات عالیات مشرف می شوم اظهار کرد: امسال برای نخستین بار توفیق خادمی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) قسمتم شده است.

 

این خادم جوان خادمی برای زوار حسین(ع) را افتخار دانست و افزود: زندگی را عشق زیبا می‌کند، عشق را ارباب معنا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه خادمی زوار را توفیق می دانم ، مهم این است که در دایره خادمی زوار قرار بگیریم گفت: خادم بودن یعنی نهایت خلوص، تواضع و دلدادگی، هر فردی بتواند خودش را بشکند و برای دیگران خدمت کند و صبر و تحمل داشته باشد می تواند خادم شود.

 

امیری تصریح کرد: برای استفاده از فرصت اربعین و افتخار میزبانی و خدمتگذاری به زائران حسینی و ارائه بهترین خدمات فرهنگی برای همه زوار حسینی تلاش خواهیم کرد.

 

آری اینجا کربلاست، جایی که غوغای شور حسینی در آنجا برپاست. اینکه کربلا بیایی و بروی مهم نیست، اینکه از کربلا چه درسی را با خود به یادگار ببری و در زندگی به کارش بگیری مهم است.

 

 

 

کد خبر 1213710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha