کمبود سرمایه مشکل اصلی بخش تعاون/نظارت بر مصرف تسهیلات تقویت شود

حسینی با بیان اینکه بخش تعاون با کمبود سرمایه مواجه است، گفت: در پرداخت تسهیلات آسان بگیریم ولی در مصرف تسهیلات سخت گیرتر باشیم و نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا این تسهیلات در نقطه هدف هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامحسین حسینی امروز(۱۶ شهریور) در هفدهمین آیین تجلیل از تعاونی های برتر خراسان جنوبی اظهار داشت: رئیس جمهور در جلسه تجلیل از تعاونی های برتر کشور به چند موضوع اشاره کردند.

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به سند توسعه تعاون گفت: در این سند به هفت بخش شامل اشاره شده است و برای ۲۹ دستگاه اجرایی در این زمینه وظایفی مشخص شده که اگر بندهای این سند اجرایی شود بخش عظیمی از مشکلات حل خواهد شد.

 

وی به موضوع جهش و توسعه اشاره کرد و افزود: در استان برای جهش در بخش تعاون زیرساخت ها وجود دارد و روند تشکیل تعاونی ها در استان رو به رشد است و شاهد افزایش کیفیت فعالیت تعاونی ها هستیم

 

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بخش تعاون با کمبود سرمایه مواجه است، ادامه داد: سرمایه از دو طریق سرمایه مردم و تسهیلات تامین می شود و برای تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور باید به سمت تسهیلات حرکت کنیم.

 

وی عنوان داشت: به شرکت های تعاونی راحت تر نگاه کنیم و در پرداخت تسهیلات آسان بگیریم ولی در مصرف تسهیلات سخت گیرتر باشیم و نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا این تسهیلات در نقطه هدف هزینه شود.

 

حسینی در پایان گفت: به حل مشکلات اقتصادی استان خراسان جنوبی امیدوار هستیم و از فرصت فعلی که مدیران ارشد اعتقاد ویژه ای به بخش تعاون دارند باید نهایت استفاده را ببریم.

 

 

کد خبر 1213719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha