پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی در کردستان برگزار می‌شود

فلاحی گفت: امسال پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی در استان کردستان برگزار خواهد شد و این در حالی‌ست که کنگره‌های دیگر در کشور بعد از چندین سال، با وقفه مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کردستان، «عیسی فلاحی»، ظهرچهارشنبه ۱۶ شهریور ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال استان کردستان به عنوان‌ میزبان زائران اربعین حسینی انتخاب شده است، اظهار داشت: این توفیقی است که شامل حال تک‌تک کردستانی‌ها شده و قطعا برکات خوبی از جمله تقویت تقریب، همبستگی و زیرساخت‌ها خواهد داشت.

 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه کردستانی‌ها محبان اهل‌بیت(ع)و دوستدار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است، افزود: امسال پانزدهمین کنگره شعر عاشورایی در استان کردستان برگزار خواهد شد و این در حالی‌ست که کنگره‌های دیگر در کشور بعد از چندین سال، با وقفه مواجه شده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شاخص در خصوص عاشورا و اربعین حسینی(ع) برگزاری کنگره شعر و آیین‌های عاشورایی شهرستان قروه است، در این دوره تغییراتی در برگزاری و محتوای این کنگره ایجاد شده که بخشی از این تغییرات در خصوص عبور کاروان‌های زائرین اربعین از استان کردستان به مرز باشماق مریوان خواهد بود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با ذکر اینکه کردستانی‌ها همواره ثابت کرده که دوستدار واقعی آل بیت عصمت و طهارت خواهند بود، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها راهپیمایی اربعین حسینی در مرز باشماق کردستان را پوشش و منعکس خواهند داد.

 

لزوم انعکاس اخبار مهم توسط رسانه‌ها در کردستان

 

علیرضا خزائی، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه اطلاع‌رسانی شفاف جزو وظایف رسانه‌هاست، اظهار داشت: رسانه‌ها اقدامات مثبت انجام شده در استان را به‌خوبی انعکاس کنند. نباید که سیاست‌ها را ما اعلام‌ کنیم بلکه باید خود رسانه‌ها ورود کنند کما اینکه برخی از خبرگزاری‌ها بسیار خوب فعالیت می‌کنند.

 

وی گفت: سفر اخیر استاندار و معاون سیاسی استاندار کردستان به عراق برای بررسی زیرساخت‌های پیاده‌روی اربعین، توسط رسانه‌ها به‌خوبی بازتاب داده نشد.

 

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار کردستان با بیان اینکه همه خبرنگاران برای پوشش برنامه‌ها دعوت شوند، تصریح کرد: این آمادگی را داشته که از ظرفیت همه رسانه‌ها استفاده شود.

کد خبر 1213779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha