مجوز صدور گذر موقت به کرمان واگذار شده است

استاندار کرمان در ستاد استانی اربعین گفت: مجوز صدور گذر موقت به کرمان واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، "محمدمهدی فداکار" ظهر امروز 16 شهریور ماه در ستاد استانی اربعین اظهار داشت: معادن در راستای مسئولیت های اجتماعی طی سال های گذشته  همکاری های زیادی داشته اند و این کمک ها در جریان پیاده روی اربعین نیز بوده است.


وی بیان کرد: معادن در مسئولیت های اجتماعی شان نیاز به مصوبه مجمع دارند اما در این مدت نیز کمک های زیادی داشتند و بعضا یکی از معادن ما اضافه بر مصوبه مجمع کمک کرده است.



استاندار کرمان در خصوص مشکل تامین ارز زائران اربعین گفت: امکان تهیه ارز وجود دارد، اما زوار دینار می خواهند، حجم جابجایی دینار در اقتصاد ما زیاد نیست و در خیلی از شهرها دینار وجود ندارد و لذا صرافی ها دینار کافی ندارند.


فداکار در مورد قیمت جدید اتوبوس ها گفت: از شب گذشته نرخ جدید تعیین شده و قیمت بلیت وی آی پی 875 هزار تومان و بلیت اتوبوس معمولی 44 نفره 597 هزار تومان است.


وی بیان کرد: قیمت های خارج از عرضه در تصمیم گیری های ما نیست و اینکه مردم از جای دیگر خریداری می کنند ما مقصر نیستیم، ضمن اینکه سیستم نظارتی حمل و نقل و سامانه 141 برای گزارش های تخلفات فعال است.



استاندار کرمان عنوان کرد: در مورد پروازهای اربعین متاسفانه شرکت ها هیچ همکاری نکردند و گلایه آن را خواهیم کرد، اما الان هواپیما مشکل عامه مردم نیست.

 


فداکار تصریح کرد: مشکل عامه مردم و زوار اربعین، اتوبوس و خدمات آنها است که باید از سوی حمل و نقل پیگیری شود که مشکلات رفع شود و زحمات به هدر نرود.



استاندار کرمان اظهار داشت: برای تسریع در صدور گذرنامه و رفع مشکل زوار، صدور گذرنامه موقت در استان کرمان اتفاق خواهد افتاد و مکانی برای آن تعیین می شود.


"رحمان جلالی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی حمل و نقل و جلسات هماهنگی گفت: وضعیت استان کرمان در حوزه حمل و نقل از سایر نقاط کشور بهتر است و ابتکار استان کرمان در فروش بلیت برگشت خیلی خوب بوده است.

 


وی اظهار کرد: مجوز صدور گذر موقت به کرمان واگذار شده است و پیشنهاد می کنیم که یکی از مراکز واکسیناسیون برای این مهم اختصاص یابد.



"عبدالعلی روان بخش" جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان در این جلسه گفت: روزانه سه‌هزارو 300 پاسپورت تاریخ گذشته تمدید می شود و تاکنون حدود 16 هزار پاسپورت تمدید شده است.

 


وی ادامه داد: روزانه 200 تا 300 ارباب رجوع برای رفع نقص به اداره گذرنامه مراجعه می کنند و حدود 2000 نفر بارکد اخذ کرده اند.

 


روان بخش از صدور 600 اجازه خروج برای سربازان تاکنون خبر داد و افزود: 4 هزار فرم گذر موقت برای متقاضیان کرمانی از تهران ارسال شده و امروز در استان تحویل می شود.

 


جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: پنج دستگاه زائر پاکستانی با اتوبوس های ایرانی از زاهدان به سمت کرمان آمدند که تا خروج از استان اسکورت شده اند.



"احسان عراقی زاده" مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کرمان نیز گفت: در روز یکشنبه 21 سفر که از قبل پیش فروش شده بود، داشتیم و در روز دوشنبه، 73 سفر و روز سه شنبه 83 سفر از استان داشته ایم.

 


وی از تغییر نرخ بلیت از شب گذشته خبر داد و اظهار کرد: قیمت بلیت وی آی پی 875 هزار تومان و بلیت اتوبوس معمولی 44 نفره 597 هزار تومان و اتوبوس معمولی 32 نفره 685 هزار تومان شده است.

 


عراقی زاده گفت: قیمت بلیت در کرمان کمتر بود که نرخ سراسری اصلاح شد.

 

وی بیان کرد: 590 نفر از طریق قطار به شلمچه منتقل و طبق گزارشات 14 هزار و 600 پاکستانی از مرزها وارد ایران شده اند.



علی جزینی مدیرکل فرودگاه های استان کرمان نیز گفت: هنوز پرواز اختصاصی برای جابجایی زوار کرمانی به استان داده نشده است.



معاون حج و زیارت استان کرمان گفت: ثبت نام در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و بیش از 124 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که بیش از 77 هزار نفر آنها ثبت نام قطعی هستند.



ناصر بهروز جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز از آماده سازی اردوگاه شهید کازرونی و پذیرش 800 نفر زوار برای استراحت و خواب خبر داد.



"علی بابایی" فرماندار کرمان نیز در مورد موکب ماهان گفت: درمانگاه موقت نصب و پزشکیان مشخص شده است، تامین آرد مورد نیاز انجام گرفته و نانوایی در محل و آشپزخانه فعال است. 


وی بیان کرد: از امروز زائران پاکستانی را در موکب ماهان پذیرش خواهیم داشت و خدمات شرکت گاز و برق و دیگر دستگاه ها انجام شده و خلائی نداریم.

 


 

کد خبر 1213781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha