تعالیم دینی برای ایجاد آرامش روانی بکارگرفته شود

محمدی کیا گفت: تعالیم دینی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای ایجاد آرامش روانی دانش آموزان در دوران پسا کرونا بکارگرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز چهارشنبه(16 شهریورماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش به منظورهماهنگی بازگشایی مدارس اظهارداشت: اول مهر مصادف شده با روزهای پایانی ماه صفر که حرمت این ایام در مراسم های فصل مهر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تیران و کرون، مهر رضوی را بهترین برنامه برای آغاز سال جدید تحصیلی عنوان کرد و افزود: مربیان فرهنگی و پرورشی با ارائه برنامه با این محوریت آغاز سال جدید تحصیلی را برای دانش آموزان تکریم و برنامه ریزی کنند.

 

وی ادامه داد: سال جدید تحصیلی در دوران پسا کرونا آغاز می شود که شرایط بهتری را نسبت به دو سال گذشته در نظام آموزشی داشته ایم ولی با چالش های تحصیلی و بهداشت و روح و روان روبرو هستیم.

به اعتقاد محمدی کیا، بهداشت عمومی جامعه تنها مربوط به بهداشت جسمی نبود و باید دغدغه های حوزه سلامت روان را در نظر بگیریم.

 

وی اضافه کرد: تامین نیازهای روحی و روانی و غربالگری سلامت روان معلمان و دانش آموزان برای کمک به بهبود اوضاع روحی ضروری بوده و باید در این خصوص تلاش کنیم.

 

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه سلامت روان در دوران پسا کرونا نیازمند توجه است، تصریح کرد: تعالیم دینی و اعتقادات می توان به این نگرانی ها پاسخ بدهد که تعامل بین آموزش و پرورش، بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص رقم بخورد.

 

وی افزود: تعالیم دینی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی برای ایجاد آرامش روانی دانش آموزان در دوران پسا کرونا بکارگرفته شود و از این گنیجنه ارزشمند بهره برده شود.

 

محمدی کیا همچنین به حمل و نقل دانش آموزان اشاره کرد و گفت: سرویس های عمومی حمل و نقل به جز سرویس مدارس تحت نظارت دستگاه های متولی باشد و نباید دانش آموزی با چالش و مشکل برای رفت و‌ آمد روبرو شود و در این راستا همکاری خیرین و حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه ها لازم است.

کد خبر 1213831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha