تخصیص ۱۵ درصدی تسهیلات اشتغال کمیته امداد خراسان جنوبی

عرب گفت: از ابتدای امسال ۱۵ درصد تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی پرداخت شده که نیاز است بانک ها برای تحقق تعهد اشتغال در روند پرداخت ها همراهی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد عرب در حاشیه بازدید خبرنگاران از دو طرح موفق اشتغال در بیرجند که به دنبال حمایت های امداد ایجاد شده است، اظهار کرد: تعداد تعهدات اشتغال در سال جاری،  ۸ هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی است به شرطی که بانک ها در پرداخت تسهیلات کمیته امداد در این رابطه همکاری کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۱۵ درصد این تعهدات را بانک ها پرداخت کردند اما چون آن ها هم در زمینه اعتباری مشکل دارند پرداخت ها سخت شده است اما تلاش می کنیم تا پایان سال بتوانیم تعهدی که به دولت داده ایم در خراسان جنوبی به مرحله اجرا برسد.


 
وی تاکید کرد: تسهیلات اشتغال زایی را بانک ها می دهند، چون آنها بر اساس منابع اعتباری خودشان اقدام می کنند و با توجه به شرایط خراسان جنوبی بر اساس مشکلاتی که در رابطه با نبود واحدهای صنعتی و تولیدی دارد جذب منابع کم‌ است اما با رایزنی‌های انجام شده،‌ قول مساعد برای تسریع در پرداخت‌ها داده شده است.

 

وی تاکید کرد: از سهمیه ای اختصاص یافته به خراسان جنوبی در حوزه اشتغال، تاکنون دو برابر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که در صورت تسریع در پرداخت‌ها،‌ در معرفی افراد هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای امسال ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانواده های نیازمند پرداخت کردیم که در این راستا یک هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

عرب با اشاره به این که این فرصت های شغلی بیشتر در رابطه با مشاغل خانگی و خرد بوده و بیشترین تسهیلات هم مربوط به بیرجند و درمیان بوده است، افزود: سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و برای فعالیت های دانش بنیان تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

 

به گفته وی نظارت های دوره ای را از مشاغل ایجاد شده انجام می‌شود و در ادامه مسیر، حمایت های جانبی انجام می‌شود.


 
به گفته وی بر اساس آمارها حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار داریم که در وام های اشتغال از آن ها حمایت خواهیم کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1213862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha