روستاهای محروم قزوین در حوزه اعتبارات متوازن مورد غفلت واقع شده است

کاظمی گفت: در حوزه اعتبارات متوازن شهرستان قزوین، به روستاهای محروم شهرستان قزوین توجه نشده است، در واقع شاخص های توازن در شهر قزوین تأثیر مستقیمی بر این امر گذاشته است و سبب شده که این شهرستان از اعتبارات متوازن سهم جدی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عباس کاظمی» در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که در خانه فرهنگ الموت شرقی برگزار شد، بیان کرد: بخش الموت شرقی دارای ۸۴ روستا با مساحت ۹۴۳ کیلومتر مربع است، جمعیت الموت شرقی ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که این میزان برای نیمه دوم سال و مربوط به اهالی ساکن است، در فصل‌های دیگر جمعیت بخش الموت شرقی تا ۴۵ هزار نفر افزایش می‌ یابد که این آمار بر اساس مستندات موجود احصا شده است.

 

فرماندار قزوین ادامه داد: در مجموع در الموت شرقی 52 روستا دارای دهیاری و مابقی روستاها فاقد دهیاری هستند، ۵۹ روستا هم دارای شورای اسلامی فعال در سطح روستا هستند.

 

وی افزود: استعدادها و بسترهای خوبی در بخش الموت شرقی وجود دارد که در صورت توجه به آن رشد و توسعه الموت شرقی سرعت می ‌گیرد، در حوزه گردشگری در استان و به ویژه شهرستان قزوین ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که در این میان هشت روستای هدف گردشگری در الموت شرقی متمرکز است

 

کاظمی با اشاره به گستردگی شهرستان قزوین تصریح کرد: شهرستان قزوین گستردگی بسیار زیادی دارد و از  شرقی‌ ترین نقطه الموت شرقی شروع می ‌شود و تا غربی‌ ترین نقطه طارم را پوشش می ‌دهد، شهرستان قزوین گستره وسیعی است که با بیش از  ۵۶۰ روستا، آبادی و مزرعه سهم اندکی از اعتبارات متوازن دارد.

 

وی اعلام کرد: در حوزه اعتبارات متوازن شهرستان قزوین به روستاهای محروم شهرستان قزوین توجه نشده است، در واقع شاخص های توازن در شهر قزوین تأثیر مستقیمی بر این امر گذاشته است و سبب شده که این شهرستان از اعتبارات متوازن سهم جدی نداشته باشد، اغلب دستگاه ها به ویژه در حوزه راه و آب نسبت به این مسئله اعتراض دارند و باید بازنگری صورت بگیرد.

 

فرماندار قزوین افزود: مجموع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حوزه تملک و دارایی ۱۶۱ میلیارد، در بخش متوازن ۲۹میلیارد،  در بخش تملک ۱۷ میلیارد و ۱۰درصد هم در بخش دانش بنیان‌ ها معادل ۱۵ میلیارد بوده، در این مدت هم کمیته برنامه‌ ریزی جلسات متعددی برگزار کرده و عملکرد دستگاه‌ های مختلف در وصول بودجه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش حمل و نقل ۳۰ میلیارد، در حوزه توانبخشی ۱۰ میلیارد و در بخش کشاورزی ۹ میلیارد اعتبار به شهرستان قزوین اختصاص یافته است که بیشترین اعتبارات در حوزه آب و به مبلغ ۳۸ میلیارد است.

 

کاظمی یادآور شد: از مجموع ۲۲۹ میلیارد تومان اعتبار شهرستان قزوین15 و هشت دهم میلیارد به پروژه‌ های بخش الموت شرقی اختصاص پیدا کرده است که عمده آن در بخش ‌های انتقال آب، کشاورزی و راه است؛ از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری سه پروژه و از محل اعتبارات محرومیت زدایی هم ۲ پروژه در الموت شرقی اجرا می‌شود که این 2 پروژه در حوزه راه است.

 

کد خبر 1213875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha