مناظره با غیر مقلدین و وهابیت بی فایده است/ علما با تخصص خود در برابر هجمه های دشمن مقابله کنند

حجت الاسلام دیلم گفت: امروز مناظره با غیر مقلدین و مناظره با وهابیت که پایه و اساسش معلوم نیست، فایده ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی قبا شهرستان بندرترکمن گفت: امروز وهابیت، اسلام سکولار و اسلام لائیک مورد رضایت و خواسته دشمن است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: دشمن براي انحراف جوانان در فضای مجازی نقشه دارد و برنامه ریزی کرده است.

 

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید خدمامت نظام و جمهوری اسلامی ایران، امنیت پایدار، وجود رهبر معظم انقلاب، نمازهای جمعه و جماعات و مصلی ها و مساجد ما بر زبان مردم و جامعه باشد.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: رسانه ها بايد دستاوردهاي انقلاب و واقعيت ها را هوشمندانه، محكم، قوي و مستمر به جامعه منتقل كنند.

 

وی با اشاره به عالم قبر و روز قیامت، گفت: در مقابل ما انسان ها عقبه های سخت و سنگین متعددی در عالم قبر و قیامت وجود دارد و خداوند متعال تک تک آن ها را ما سوال می کند و به همین خاطر قرآن کریم، بزرگان دین، ائمه معصومین، صحابه کرام و دین مبین اسلام دستور داده است که همه باید سبک بال باشیم و اندوخته ای برای عالم قبر و قیامت و جوابی برای سوالات خداوند داشته باشیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: داشتن قلب سلیم، مهمترین عامل نجات انسان از عواقب سخت و سنگین عالم قبر و روز قیامت است.

 

وی ادامه داد: قلب وسیله درک و فهم هدایت است و ایمان واقعی و ایمان حقیقی و توحید با نفوذ بر قلب انسانها مستقر و محقق می شود.

 

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه خداوند متعال قلب را مخزن رافت و رحمت قرار داده است، گفت: در این راستا داشتن قلب با ایمان و با تقوا از مصادیق قلب سلیم است که اگر مواظب این قلب نباشیم قلب غلیظ شامل حال انسان می شود و به مرور تبدیل به قلب مریض، زنگاره و تیره خواهد شد.

 

وی اظهارداشت: داشتن اخلاق نیکو از دستورات مهم دین مبین اسلام برای به دست آوردن قلب سلیم است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: باید تمام کانون محبت به سمت خداوند سوق داده شود، قلب انسان مومن باید کانون محبت و خانه خداوند متعال باشد و لازم است از هر چیزی که باعث شود از خدا دوری کنیم، پرهیز شود.

 

وی با بیان اینکه، اطاعت از دستورات قرآن کریم و سنت و سیره پیامبر (ص)، خار چشم وهابیت و دشمنان اسلام است، افزود: امروز گفتگوی علمی بین حوزویان شیعه و سنی حلقه مفقوده ما است و لازم است بین بزرگان شیعه و سنی گفتمان های علمی و مناظره صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به آداب گفتمان و مناظر، گفت: اولین آداب گفتمان و مناظره این است که در حوزه ها و در میان عالمان صورت بگیرد نه اینکه در کف کوچه و خیابان و در میان عده ای که از دین و دیانت سر در نمی آورند، انجام شود.

 

وی افزود: باید گفتگو در کمال احترام و مجادله احسن صورت گیرد و حرف همدیگر را گوش کرده و به دور از تخریب و تهمت صورت گیرد.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: امروز مناظره با غیر مقلدین و مناظره با وهابیت که پایه و اساسش معلوم نیست، فایده ندارد. 

 

وی با تاکید بر سعادتمندی فرزندان صالح و عالم، افزود: امروز فرزندانی که برای کسب علم و دانش به حوزه های علمیه می روند، فرزندان صالحی هستند که در مسیر دین، مکاتب قرآنی، و حوزه های علمیه تربیت می شوند.  

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: امروز و با توجه به شرایط زمان، علما باید در علم و تخصص به روز و درجه یک باشند تا در برابر هرگونه شبهات و هجمه های دشمن پاسخگو و مقابله کنند.

 

 

 

کد خبر 1213893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha