استان اصفهان رتبه نخست رسیدگی به پرونده ها در کشور را دارد

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اطاله دادرسی ابرچالش دستگاه قضایی است، گفت: استان اصفهان رتبه نخست رسیدگی به پرونده ها در کشور را دارد و این رقم حدود یک و نیم برابر سایر استان های کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری گلپایگان که در کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگانی برگزار شد، گفت: اساس خلقت بر عدالت شکل گرفته است و اگر کسی سعادت دنیا و آخرت را می خواهدباید به دنبال اجرای عدالت و قسط باشد.


رئیس دادگستری استان اصفهان نیاز به عدالت فردی برای کسب عدالت اجتماعی را لازم دانست و بیان کرد: رعایت عدالت در همه محیط ها و برای همه یک تکلیف است و مرحله ابتدایی آن ارشاد و جهاد تبیین با هدف رسیدن جامعه بشری به اوج کمال یعنی عدالت است که این فلسفه ارسال پیامبران و کتب الهی است.


وی گام بعدی برای کسب عدالت در جامعه را مبارزه با ظلم و فساد و جلوگیری از دست اندازی به بیت المال در هر مقام و حزبی بیان کرد و افزود: بزرگترین منکر، منکر سیاسی و حکومتی است لذا پیامبر اکرم (ص) در برابر به حکومت رسیدن باطل موضع گرفت و‌ در اینجا زمان نصیحت نیست و برای تحقق و اجرای این عدالت، باید فداکاری و ایثار کرد و از جان و مال و آبرو گذشت.


حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه اجرای عدالت در هرسطحی مانند سیاسی، اجتماعی اقتصادی وغیره، ماموریت دین است، تبیین کرد: کسی در روز عاشورا، در محاصره نظامی و اقتصادی، کوتاه نیامد، عقب ننشست و حتی تردید نکرد و این دلیل پیروزی و جاودانگی عاشورا و ملتی که بر آن تاسی کرده است.


حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی، جایگاه قضایی را ارتقا داد و برای مردن امید ایجاد کرد، تاکید کرد: دستگاه قضایی در برابر فساد و چپاول به بیت المال و برهم زنندگان امنیت مردم و انجام دهندگان جرایم مهم و خشن ایستاده است و به زودی چنداحکام در استان اصفهان، با همین موضوعات اجرایی می شود.


وی از رتبه نخست استان اصفهان در میزان رسیدگی به پرونده ها، در کشور خبر داد و افزود : میزان رسیدگی به پرونده در استان اصفهان حداقل یک و نیم برابر سایر استان ها است که نتیجه کار جهادی و شبانه روزی دستگاه قضا در این استان است، هرچند ابرچالش دستگاه قضایی، اطاله دادرسی است.

 

شورای حل اختلاف گلپایگان رتبه نخست استان
حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه از همه اعضای شورای حل اختلاف گلپایگان به زودی تقدیر می شود، تشریح کرد: میانگین صلح و سازش در کشور ۳۶ درصد، در استان ۴۲ درصد و ودر شهرستان گلپایگان ۶۷ درصد است و این شهرستان رتبه نخست استان را در این مورد دارد.

 

رئیس دادگستری استان اصفهان نرخ رسیدگی به پرونده ها و مدت زمان آن را در شهرستان گلپايگان قابل قبول برشمرد و یادآوری کرد: دستگاه قضایی با کمبود نیرو مواجه است که برای تامین این نیاز، باید نیرو جدید جذب شود و پروژه اداری با اولویت حداقل ۶۰ درصد در استان اصفهان تامین اعتبار می شود تا رضایت مردم تامین شودو مطالبات مردمی اولویت دستگاه قضایی است.


وی از افزایش ۹ درصدی ورودی پرونده ها به شعب دادگستری استان اصفهان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته خبر داد و گفت: رسیدگی به پرونده های معوق و مسن در دستور کار فوق العاده استان قرار دارد تا پرونده های پیچیده چند ساله تمام شود و میزان پرونده های مختومه افزایش،یابد.


حجت الاسلام جعفری کاهش ورودی پرونده ها، کاهش محکومین کیفری و حبس زدایی و کاهش اطاله دادرسی و پایین آوردن نرخ زمان رسیدگی به پرونده ها را اولویت دستگاه قضایی بنا بر دستورات ریاست قوه قضاییه و تاکیدات مقام معظم رهبری را اولویت برنامه های دستگاه قضایی در استان اصفهان بیان کرد./

کد خبر 1213908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha