بسیج امروز به سمت تخصصی شدن و رفع نیازهای نظام حرکت می‌کند

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان امروز در آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی گفت: بسیج امروز به سمت تخصصی شدن و رفع نیازهای نظام و انقلاب حرکت می‌کند،

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ "ناصر بهروز" جانشین سپاه ثارالله استان کرمان امروز در آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه بسیج یک مجموعه خیررسان و کمک‌کننده و تاکنون ملجأ مردم بوده است، اظهار داشت: مردم سرمایه بسیج هستند و هر جا انقلاب نیاز داشته، بسیج حاضر بوده است.


وی با اشاره به اینکه بسیج امروز به سمت تخصصی شدن و رفع نیازهای نظام و انقلاب حرکت می‌کند، عنوان کرد: بحث اقتصادی از دغدغه‌های نظام و مردم به شمار می‌رود و در دنیای امروز کسانی که صاحب قدرت هستند نوع رفتارشان با دیگران بر این مبنا تعریف می‌شود و اگر قرار است جنگی رخ بدهد از جنگ سخت و نیمه سخت به سمت جنگ اقتصادی و نرم تغییر شکل یافته است.


جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه راه عبور ما از بحران‌ها، اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد بحث مهمی است و دغدغه اصلی بسیج نیز همین است و سال‌های گذشته به عنوان بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و توانمندسازی فعالیت داشته است.


سرهنگ بهروز استان کرمان را دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در معدن، گردشگری و دیگر عرصه ها دانست و گفت: این استان به همین اندازه ثروت هم دارد اما وضعیت معیشت و زندگی مردم، مناسب نیست و باید همه به راهکاری برسند تا آسیب های اجتماعی، بیکاری و چالش ها رفع شود.


وی ادامه داد: مجموعه بسیج تجار و فعالان اقتصادی باید کمک کننده و تسهیل‌گر بوده و موانع را رفع کنند زیرا بسیج می‌تواند در بخش زیادی از زنجیره تولید در استان کرمان کمک کند و نگاه بسیج کمک به مباحث اقتصادی است.


"سیدمهدی طبیب زاده" رئیس اتاق بازرگانی کرمان هم عنوان کرد: بسیج و سپاه در راستای اجرای اوامر مقام معظم رهبری سعی کردند به فعالان اقتصادی کمک کنند و با عزم جدی وارد کار شده اند و امیدواریم منشأ اثر بشوند و می‌توانیم همکاری گسترده‌ای داشته باشیم.


وی با بیان اینکه می‌توانیم با توجه به توان و حضور گستره بسیج همکاری‌های خوبی داشته باشیم، بیان داشت: اتاق بازرگانی پشتوانه فکری و تخصصی دارد و اندیشکده تدبیر آب، انرژی و آینده پژوهی در حال تشکیل است و مسائل استان را احصاء و به عنوان مطالبه گر مطرح می کنیم.


رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان ادامه داد: همکاری اتاق با بسیج می تواند به طرح مسائل در سطح بالاتر و عرصه اجرایی کمک کند که موضوع اصلی استان در حال حاضر مطالبه گری درباره آیِنده استان است که اکنون متکی به منابع معدنی است که روزی تمام خواهد شد و کشاورزی استان هم به دلیل محدودیت منابع آبی به سمتی می رود که پاسخگوی نیازها نیست و باید به این مسئله توجه جدی شود.


طبیب زاده با تأکید بر توجه واحدهای سپاه و پیمانکاری به بازار داخلی استان خاطرنشان کرد: بسیج و سپاه در تامین کالا و تجهیزات از بازار استان استفاده کنند تا وارد عرصه تولید شویم.

 

"غلامرضا حسن‌پور" رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم که رهبری فرمودند فقط بحث نظامی نیست، بلکه این شامل همه ابعاد زندگی می شود، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم در اقتصاد را باید حتما دنبال کنیم.


وی ادامه داد: حضور بسیج در این مجموعه به همین جهت است که با تعریف مکتب در اقتصاد، تهیه راهبرد در این موضوع و اجرای استراتژی‌ها صورت گیرد و وظیفه ما در بسیج فعالان اقتصادی ایجاد و اجرای مکتب شهید سلیمانی در اقتصاد است.


حسن پور عنوان کرد: بیش از 10 سال، مقام معطم رهبری شعار اقتصادی برای سال‌ها انتخاب کردند که اگر به آنها عمل می‌شد مشکلات اقتصادی به میزان کنونی نداشتیم به همین منظور باید همه مولفه های اقتصادی را تعریف کنیم و با روحیه جهان شمول سردار سلیمانی که همه را به میدان آورد، اتفاق بزرگی رقم بزنیم.


رئیس سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی با بیان اینکه به تحقق شعارهای اقتصادی عمل نکردیم بلکه گاهی برعکس آن نیز عمل شده است، گفت: بسیج تجار و فعالان اقتصادی به موضوعات بین المللی ورود کرده است، بسیج به دنبال کمک است و دنبال منافع نیست و شعار ما در اقتصاد «حمایت، هدایت و نظارت» است.


وی با بیان اینکه هدف بسیج این است که امنیت اقتصادی برای تجار فراهم کند، افزود: بسیج به دنبال معرفی ظرفیت ها است و در حوزه های مختلف جای کار بسیاری وجود دارد.


حسن پور با اشاره به وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان خاطرنشان کرد: اگربتوانیم گردشگری تعالی بخش را رقم بزنیم، این ظرفیت بسیار بزرگی برای کرمان است.


"محمدجواد اسلامی" دبیرکل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز فلسفه وجودی بسیج را بن‌بست شکن دانست و اظهار داشت: بسیج هر جای کشور چه در جنگ نظامی و اقتصادی، بن‌بستی بوده وارد صحنه شده است.


وی با بیان اینکه بسیج وقتی وارد عرصه ای می شود یعنی نظام نیازمند حمایت است، بیان داشت: برای اینکه اقتصاد به سرانجام برسد باید این کار انجام بشود و بسیج فعالان اقتصادی، کارگروه اقدام و عمل را تشکیل داده و کارهای روی زمین مانده را بررسی می‌کند.

 

 

کد خبر 1213971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha